اتاق فرار چیست؟ با قوانین اتاق فرار آشنا شوید

شاید شما هم جزو افرادی باشید که تا کنون نام اتاق فرار را شنیده‌اید اما با آن سایت مورد نظر آشنایی ندارید. اتاق فرار یکی از بهترین تفریحاتی به شمار می‌آید که هر کسی می‌تواند در زندگی خود آن را تجربه نماید. این اتاق انواع بازی‌ها با ژانرهای مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا لحظاتی را به خوشی سپری کنید.

نکاتی که بهتر است قبل از بازی بدانید

بازی اتاق فرار یک بازی فیزیکی، ماجراجویی است که شما در یک مدت زمان محدود با تعداد نفرات مشخص شده وارد یک اتاق می شوید و با یافتن سرنخ ها و حل معما می توانید از اتاق خروج کنید. همان‌طور که اشاره کردیم در بازی اسکیپ روم اولین المانی که به چشم می‌خورد کار تیمی است، پس اتاق فرار به‌راحتی می‌تواند روحیه همکاری را در افراد افزایش دهد به‌خصوص گرو سنی جوان و نوجوان. مجموعه وست روم اسکیپ ارائه کننده بازی های معمایی مهیج و ترسناک اتاق فرار (اسکیپ روم) در تهران می باشد که مورد استقبال بی نظیر مخاطبان این نوع سرگرمی ها قرار گرفته و همواره تلاش می کند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه نماید. شما عزیزان می توانید برای رزرو اتاقهای بازی از طریق این وب سایت اقدام نمایید و ساعات خوشی را در کنار ما سپری کنید. ورود اتاق فرار به کشورهای اروپایی و آمریکایی از دو شاخه انجام شد که هر دو کاملا از هم جدا بودند و هیچ وابستگی به یکدیگر نداشتند. در سال 2011 شرکت پاراپارک با الهام از تئوری یکی از روانشناسان آمریکایی مجاری به نام میهای چیکسنتمیهایی و بدون اطلاع از وجود چنین بازی هایی در کشورهای آسیایی نوعی اتاق فرار را طراحی و پیاده سازی کرد.

ورزش مفرح و هیجان انگیز آفرود

اتاق فرار چیست؟ با قوانین اتاق فرار آشنا شوید این بازی گروهی می باشد و لازم است بر اساس نوع سناریو در نظر گرفته شده برای آن، حداقل و حداکثر تعداد افراد گروه رعایت شود. به عنوان مثال، در اغلب اسکیپ روم ها گروه ها ۴ تا ۸ نفره می باشند. با ورود بازی های کامپیوتری به مرور بسیاری از افراد از بازی در دنیای واقعی فاصله گرفته و شور و هیجان بازی های مجازی به خوبی آنها را به خود جذب نمود. این روند چندین دهه طی شد و به مرور این فکر در ذهن فردی ۳۰ ساله به نام تاکائو کیوتو در ژاپن بوجود آمد که بازی های کامپیوتری را در دنیای واقعی شبیه سازی کند. پس اگر به دنبال این هستید که بدانید اسکیپ روم چیست، باید بدانید که همان بازی های کامپیوتری در دنیای مجازی می باشند که در دنیای واقعی شبیه سازی شده و به صورت گروهی انجام میشوند.

همان‌طور که قبلاً گفتیم انتخاب سبک‌ها قطعاً سلیقه‌ای است اما اگر قصد تجربه هیجان بیشتری را دارید، انتخاب از ژانرهای ترسناک‌تر احتمالاً برایتان جذاب‌تر خواهد بود. قبل از مطالعه سبک‌های مختلف باید بدانید چه دلایلی باعث ایجاد تفاوت در اتاق فرارها شده است. در این بخش اصلی‌ترین علت‌ها را بررسی خواهیم کرد، همراه ما باشید. میزان راهنمایی از سمت اپراتورها غیرعادی نیست و همچنان شما حل‌کننده معماها خواهید بود؛ بنابراین به هیچ وجه راهنمایی گرفتن، از جذابیت بازی نمی‌کاهد. اگر همچنان پس از دریافت راهنمایی نتوانستید بازی را به اتمام برسانید و زمان کافی برای ادامه ندارید، گیم مستر شما را همراهی خواهد کرد تا بخش‌های حل نشده را برایتان توضیح دهد. پس از قفل شدن در اتاق بازی، شرکت‌کنندگان باید با یکدیگر همکاری کنند تا منطقه را کشف کنند، سرنخ‌ها را بیابند، معماها را حل کنند و در چالش‌هایی شرکت کنند که به آنها اجازه می‌دهد قدم به قدم در بازی پیشرفت کنند و قبل از پایان بازی فرار کنند.

از طرف دیگر پس از 18 سال شروع ساخت اتاق فرارهای مختلف، امروزه علاقه‌مندان دیگر محدود به انتخاب یک سبک و یک اتاق نیستند و می‌توانند از بین بیش از 50 هزار اتاق فرار موجود در سراسر جهان یکی را مطابق با سلیقه خود انتخاب نمایند. بازی اتاق فرار ابتدا حدود 18 سال پیش یعنی در سال 2003 در کشور ایالت متحده با نام مجموعه True Dungeon برای افراد ساخته و به نمایش گذاشته شد که تقریباً به اتاق فرارهای مدرن امروزی شباهت دارد. شباهت اصلی که به چشم می‌آید المان‌های به کار گرفته شده و وجود ترکیبی از معماهای فیزیکی و ذهنی است که همچنان امروزه در بازی اتاق فرار دیده می‌شود. از گذشته تا به امروز انسان‌ها به دنبال پیدا کردن سرگرمی‌های مختلفی بوده‌اند. این مجموعه که در سال ۱۳۹۴ با هدف توسعه بازی‌های فکری و معمایی شکل گرفت، یکی از بهترین و مهم‌ترین مجموعه‌های اسکیپ روم در چهار شهر تهران، کرج، اصفهان و اهواز است.

اگر شما فردی هستید که برای اولین بار با بازی اتاق فرار آشنا می‌شوید، احتمالاً نمی‌دانید چه سبک بازی در انتظار شما خواهد بود. به همین منظور در این بخش مفهوم اصلی و تعریف کاملی از آن را برایتان شرح خواهیم داد. بازی اتاق فرار با نام‌های دیگری مثل اسکیپ روم، بازی فرار و یا شطرنج زنده نیز معرفی می‌شود. البته ژانرهای دیگری هم وجود دارد که شاید زیاد طرفدار نداشته باشند.