مقاله و تحقیق دانشجویی | porseshneshan

در سال 1954 میلادی ژول با یاژه فرانسوی جنون دوشکلی ( folic double form ) را که در آن بیمار دچار افسردگی عمیق به حالت بهت زده می شود تعریف کرد . معمولا در افراد دچار افسردگی یک قطبی، محرومیت از خواب در 60% از موارد افسردگی را کاهش میدهد اما این اثر گذرا است و معمولا نتایج آن تا دوره شبانه بعدی از بین میرود. لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید. الف- پنج تا (یا بیشتر) از علائم زیر در یک دوره دو هفتهای وجود داشتهاند و نشان دهنده تغییر از سطح عملکرد قبلی هستند؛ حداقل یکی از علائم یا به صورت (1) خلق افسرده یا (2) از دست دادن علاقه و احساس لذت است. در زیر فهرست عناوین این فایل را مشاهده می نمایید .

علاوه بر این، بی اشتها شدن یا نداشتن روزگار خوش و شادمانی در زندگی نیز گریبانگیر شخص می شود. در حدود 100 سال قبل از میلاد ، کورنلیوس در کتاب De Medicina افسردگی را ناشی از صفرای سیاه معرفی نمود این اصطلاح را پزشکان دیگر از جمله ارسطو ( 120 تا 180 بعد از میلاد ) و جالینوس ( 129 تا 199 بعد از میلاد ) و الکساندر ترالز در قرن هشتم نیز بکار بردند . این نشانه ها عبارتند از : توهمات شنوایی هماهنگ با خلق ، شکایات بدنی ، ظاهر غمگین و کناره گیر و عزت نفس پایین . خلق آدمی ممکن است طبیعی ، بالا یا پایین باشد افسردگی ، فروریختن ممتد در خلق پایین است که با کاهش انرژی و علاقه ، احساس گناه ، اشکال در تمرکز ، بی اشتهایی و افکار خودکشی نمایان می شود و محدود به زمان و مکان خاصی نیست و واکنشی در برابر استرس است .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی

در این راستا در این فصل ابتدا به بررسی مبانی نظری متغیرهای پژوهش پرداخته شد و سپس پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش محقق باید متغیرهای پژوهش و ارتباط منطقی آنها را شرح دهد و چرایی انجام پژوهش را از طریق بررسی پژوهشهای گذشته تبیین کند. چنین بیماری باید متوجه شود که عزت نفس واقعی از درون ناشی میشود. در سال 1882 کارل کالبام روانپزشک آلمانی با استفاده از اصطلاح « سایکلوتایمی » مانی و افسردگی را مراحل مختلف یک بیماری توصیف نمود . اولین بار افلاطون 450 سال قبل از میلاد اصطلاح ملانوکولی را برای توصیف اختلالات افسردگی و مانیا به کار برد . در سال 1854 ژول فالره جنون ادواری را توصیف نمود .

مکافین، کاتز و راترفورد ،1991؛ تورگرسن ،1986 به نقل از اتکینسون و همکاران، 1385: 539).نشانه های اصلی اختلال شناختی به صورت افکار واندیشه های منفی ظاهر می شود. افکار منفی فرد افسرده درباره تجربه شامل تعبیر اوست که آنچه برای او اتفاق میافتد ناگوار است. فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره افسردگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد. دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. تعداد صفحات پیشینه پژوهش و چارچوب نظری افسردگی 57 صفحه است. دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی فایل ورد (word) مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات می باشد و آماده پرینت می باشد . همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی مبانی نظری افسردگی کردهاند.

نتایج به دست آمده از ( شجاعی زاده و رضا فیانیانی ، 1380 ) که با استفاده از مقیاس افسردگی زونگ بر روی 24 دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی شهر کازرون به عمل آمد ، نشان داد که 8 / 28 درصد از این دانش آموزان دارای افسردگی خفیف ، 6 / 9 در صد دارای افسردگی متوسط ، 3 / 3 درصد دارای افسردگی شدید و 3 / 1 درصد دارای افسردگی عمیق بودند مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی . علاوه بر نشانه های هیجانی و خلقی، نشانه هایی در زمینه های شناختی، انگیزشی و جسمی و فیزیکی نیز در آن مطرح است.

مبانی نظری افسردگی