راهنمای خرید ماوس: کدام ماوس برای من بهتر است ؟ اسپیرو

این امر باعث می‌شود در حین کار ماوس توجه شما را به خود جلب نکند و نور ماوس قرمز رنگ در فضاهای تاریک به عنصری آزار رسان تبدیل نشود. طراحی این محصول آرگونومیک و به صورت قرینه است که استفاده از ماوس را برای هر دو گروه افراد چپ دست و راست دست امکان پذیر می کند. بدنه این ماوس به نورپردازی RGB مجهز شده که تاثیر پررنگی روی زیبایی محصول گذاشته است. ناگفته نماند که طراحان این ماوس برای هر DPI رنگ منحصر به فردی را در نظر گرفته است. قابلیت تنظیم DPI یکی از ویژگی های مربوط به سنسور ماوس است که برندهای معتبر بازار این قابلیت را در محصولات خود ارائه کرده اند. با تنظیم DPI می توانید تعیین کنید که برای حرکت ماوس از یک نقطه به نقطه دیگر، چقدر ماوس را تکان دهید.

بهترین قیمت

ماوس های بی سیم به دلیل قرار گرفتن مخزن باتری یا قطعات سخت افزاری پیچیده تر، معمولا وزن بیشتری دارند. بسیاری از کلیدهای ماوس‌ها توانایی پذیرش تا چندین میلیون کلیک را دارند که این کار باعث می‌شود کلیدها بسیار مقاوم باشند و در مدت زمان طولانی خراب نشوند. لاجیتک، در سال ۱۹۸۴ اولین ماوس بیسیم خود را که با فرکانس کار می‌کرد با نام استعاره لاجیتک (Logitech Metaphor) طراحی کرد. اما این ماوس حتماً باید در دامنه دید دریافت کننده می‌بود تا بتواند کار کند. بعد از آن لاجیتک در سال ۱۹۹۱ اولین ماوس بیسیم با امواج رادیویی را به بازار عرضه کرد که نیازی به حضور در دامنه دید گیرنده نداشت.

نام موس به دلیل شباهت زیاد این دستگاه کوچک و بیضی‌شکل به موش و گاهی سیم‌دار بودنش و شبیه بودن به دم موش، انتخاب شده است. موس های استاندارد به‌اضافه اینکه می‌توانند حرکات در مسیرهای دوبعدی را تشخیص دهند، دارای کلیدهای راست و چپ هستند و در قسمت وسط هر دو کلید، غلتکی قرار گرفته است که با کمک آن اسکرول کردن صفحه به بالا و پایین به‌آسانی انجام می‌شود. علاوه بر این بعضی موس ها، دارای ویژگی‌هایی مثل دکمه‌های اضافی هستند که می‌توان هرکدام را به دستورات مدنظر اختصاص داده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

کلید میانی[ویرایش]

مخصوصاً طراحان یا کسانی که برای بازی طولانی مدت قصد خرید موس را دارند، باید به حالت ارگونومی موس توجه داشته باشند. از مهم ترین ویژگی های این ماوس با سیم می توان به تکنولوژی تشخیص رهیابی که در آن به کار رفته اشاره داشت. حداکثر سرعت تشخیص حرکتی در این ماوس معادل 32 اینچ بر ثانیه است که منجر به عملکرد سریع و دقیق ماوس می شود. سرعت و دقت از مهم ترین عوامل تعیین کننده کیفیت محصولات جانبی گیم هستند.

  • لازم است ذکر شود که بیشتر ماوس‌ها برای افراد راست دست که تعداد آن‌ها بیشتراز چپ دست‌ها است طراحی می‌شوند و اگر فرد چپ دست باشد و بخواهد با انگشت اشاره عملکرد کلید سمت چپ ماوس را اجرا کند.
  • طول کابل ماوس 1.5 متر و هر کلید ماوس دارای عمری معادل 3 میلیون کلیک است.
  • سنسورهای زیادی با کاربری‌های متفاوتی در بازار موجودند که می‌توانند با توجه به نوع استفاده شما از ماوس، در انتخاب آن عامل تأثیر گذاری باشد.
  • البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تمام کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ها دارای بلوتوث داخلی نیستند و فراموش نکنید قبل از خرید ماوس کامپیوتر به این موضوع توجه کنید.
  • یا از طرف دیگر انواع موس گیمینگ برند رایزر بسیار گران‌قیمت هستند.

ماوس غلتکی (یا نوری-مکانیکی) از یک گوی پلاستیکی تشکیل شده‌است که با چرخش در فضای زیرین در جهات مختلف ماوس، دو چرخ‌دنده مجاور خود را در داخل ماوس به حرکت درمی‌آورد. حرکت این چرخ‌نده‌ها توسط دو دیود که یکی برای حرکت افقی و یکی برای حرکت عمودی تشخیص داده می‌شود و به کنترل‌گر منتقل می‌شود. علاوه‌بر اینکه چه نوع دکمه‌ای می‌خواهید، باید به اینکه چه تعداد دکمه می‌خواهید نیز فکر کنید، زیرا ممکن است که سه دکمه راست و چپ و وسط برای شما کافی باشد یا دکمه‌های بیشتری برای انجام کارهای مختلف لازم داشته باشید. در بخش زیر به بررسی دقیق‌تر انواع ماوس کامپیوتر می‌پردازیم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار