مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی اظهارنامه مالیاتی حساب کتاب ایرانیان | تکس مپ

مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی اظهارنامه مالیاتی حساب کتاب ایرانیان | تکس مپ صفحه بازشده به طور پیش‌فرض روی «ورود» تنظیم شده است که باید آن را به «ثبت نام» تغییر دهید. درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir، توسط سازمان امور مالیاتی کشور، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه برخی امور مربوط به مالیات، راه اندازی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود. پس از انتخاب اظهارنامه مورد نظر خود، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و پس از ورود، گزینه ثبت اظهارنامه جدید را انتخاب کنید و با طی کردن نحوه و مراحل آن، اقدام به ثبت اظهارنامه خود نمایید. امروزه، اکثر نهادهای دولتی و خصوصی، از جمله سازمان امور مالیاتی، جهت تسریع در روند خدمت رسانی و تسهیل امور، برای متقاضیان خدمات خود، اقدام به راه اندازی سامانه های الکترونیکی نموده اند.

دانلود اپلیکیشن رادیو مالی

واقعا از صمیم قلب به عنوان حسابدار و علاقه مند به پیشرفت دانش حسابداری به ویژه در بین حسابداران کم تجربه و تازه کاری که نیازمند حضور اساتید دلسوزی چون شما در کنارشان هستند ، تشکر و قدردانی میکنم . شما با این کار وظیفه انسانی خود را هم در رشد و تعالی و تربیت حسابداران اگاه وشریف انجام می دهید . کشور به سرانجام انضباط مالی بدون حضور حسابداران اگاه و شریف نخواهد رسید . به عنوان مثال این مودی تنها موظف به تکمیل اطلاعات دفاتر قانونی است. چون سالهاست از این موضوع میگذره و طی این سالها هیچ اطلاع رسانی به سازمان مالیاتی نکردم واقعا بشدت نگرانم حتی میترسم برم شرکت رو منحل کنم چون شنیدم حساب بانکی رو میتونن بعلت بدهی مالیاتی مسدود کنن.. ارسال به موقع و دقیق اسناد علاوه بر اینکه از علی الراس شدن فرد یا شرکت جلوگیری می کند می تواند برخی معافیت ها و تخفیف های مالیاتی هم برای شخص یا شرکت به همراه داشته باشد .

چه اشخاصی ملزم به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی نیستند؟

در ورژن 5 مجدد ورود اطلاعات کنید و از کد رهگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی استفاده کنید . اگر شخص حقیقی باشند و شرکتی ثبت نکرده باشند ، باید بصورت مجزا ارائه شود ، ولی در صورت ثبت شرکت اظهارنامه به نام مدیرعامل ارائه می شود . سلام ، منظورش این است که باید و حتما” در سامانه صدور شماره اقتصادی هر چه سریعتر ثبت نام کنید و کد رهگیری پیش ثبت نام را دریافت کنید .

© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت حساب اندیش ایرانیان می باشد. در صورت عدم تکمیل جدول و یا اطلاعات اجباری، لیست مواردی که نیاز به تکمیل و یا اصلاح داشته باشد نمایش داده می‌شود که این لیست به صورت لینک به جداول مرتبط است و پس از اصلاح تمامی موارد گزینه تأیید نهایی اطلاعات فعال می‌شود. فیلد «مالیات بر درآمد» به دو فیلد «هزینه مالیات بر درآمد سال جاری» و «هزینه مالیات بر درآمد سال‌های قبل» تفکیک شده است. فیلدهای محاسباتی «سود (زیان) ناخالص فروش» و «سود (زیان) ناخالص پیمانکاری ارائه خدمات» حذف شده است. مجموع فیلدهای «فروش خالص» و «درآمد ناخالص پیمانکاری و ارائه خدمات» در فیلد «درآمدهای عملیاتی» منعکس می‌شود. فیلدهای اطلاعاتی که تکمیل آن‌ها برای مؤدیان گرامی اجباری است پس از کلیک بر عملیات «ذخیره» و یا «ذخیره و ادامه» نمایش داده می‌شوند که لازم است بر اساس خطای نمایش داده شده به رفع ایراد شناسایی شده در داده‌ها اقدام نموده و مجدد عملیات ذخیره‌سازی را انجام دهید.

  • اگر مالیات شما به صورت علی الراس محاسبه شود، ممیزان مالیاتی،میزان مالیات شما را محاسبه و به تایید سر ممیز و سرممیز کل رسانده و به شما ابلاغ می شود.
  • در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات این جدول لازم است از طریق سامانه ثبت‌نام اقدام نمایید.
  • اما از زمان همه‌گیری کرونا، دولت این مهلت را یک ماه بیشتر تمدید کرده است.
  • کد رهگیری مالیاتی، یک کد ۱۰ رقمی است که پس از انجام مراحل پیش ثبت نام به متقاضی ارائه می شود.
  • امکان تمدید مهلت ارسال اظهارنامه اشخاص حقوقی و حقیقی در سال 1402 نیز وجود دارد؛ ولی تاکنون چیزی درمورد افزایش مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی اعلام نشده است.
بنابراین، ملاک، نظر کارشناسان سازمان مالیاتی است که بر اساس گروه فعالیت کسب و کار شما از طلافروشی تا جوراب فروشی، متفاوت خواهد بود. اعتراض به نظر ممیزان در این روش سخت تر از روش خود اظهاری است که مبتی بر مستندات و مدارک شفاف است. طبق ماده 588 قانون تجارت، شخص حقوقی می تواند دارای کلیه حقوق و تکالیفی شود که قانون برای ( اشخاص حقیقی ) قائل شده است. مگر حقوق و وظایفی که بر اساس طبیعت انسانی، فقط انسان می تواند دارای آن حقوق باشد. بنابراین شخصیت حقوقی هم تولد و خاتمه دارد و می تواند اقامتگاه و تابعیت داشته باشد اما نمی توانند مانند اشخاص حقیقی دارای حقوق ناشی از روابط انسانی مثل حق زوجیت باشند.