جاهای دیدنی اهواز از رود کارون تا طولانی ترین آبشار مصنوعی | behgardi

سال‌هایی که با تمام تلخی و آسیب‌هایی که هنوز هم بر پیکره‌ی این کشور گذاشته، شایسته‌ی احترام و افتخار است. نمی‌شود از جاهای دیدنی اهواز صحبت کرد و زخمی که بر تن مردمان این شهر، از سال‌های دفاع مقدس به جا مانده را ندیده گرفت. روستاها و مناطق جنگی شهر که در گوشه‌‌گوشه‌ی اهواز به چشم می‌خورد. برای دیدن مقاومت و غرور مردمی که دست‌خالی و با قلبی پر از عشق به وطن، از خاک خود دفاع کردند و سربلند بیرون آمدند، دیدن این مناطق خالی از لطف نیست. در آن دوران بیشتر اهالی ثروتمند شهر و اشراف‌زادگان بیشتر از بازار عبدالحمید خرید می‌کردند؛ اما امروزه جزو بازارهای ارزان شهر شده و دیگر خبری از زرق‌وبرق قبلی آن نیست.

در سال ۱۳۱۵ پل سفید پل معلقی بود که بر روی رودخانه کارون بنا شد. پل سفید یکی از هشت پل ساخته شده در اهواز است که ب دست یک زوج آلمانی طراحی و ساخته شده است. در حال حاضر پل سفید تنها برای عبور خودروها مورد استفاده می‌باشد اما در گذشته جهت عبور مرور عابران پیاده و درشکه‌ها نیز مورد استفاده بوده است.

وسیله ی آرایشی که باید در سفر های پاییزی و زمستانی در کوله ی خود جای دهید

در ادامه با ما همراه باشید تا بخشی از مناطق دیدنی اهواز را با هم بررسی کنیم. از سدهای قدیمی اهواز که براساس مطالعات باستان‌شناسی تاریخ ساخت آن به دوره کیانیان می‌رسد. در صورتی که علاقه مند به دیدن این پل زیبا خصوصا در شب هستید می توانید در بخش اجاره منزل بصورت روزانه در اهواز ، اقامتگاه هایی را انتخاب کنید که از نظر دسترسی به این پل خاطره انگیز نزدیک تر هستند. این پل در زمان جنگ جهانی دوم محلی برای بردن آذوقه و مهمات متفقین بوده است.

دانشگاه سه گوش

جاهای دیدنی اهواز از رود کارون تا طولانی ترین آبشار مصنوعی | behgardi

از میان غذاهای خوشمزه اهواز می توان به مُفَطَّح ،اِمگِشِت (مگشت پلو) ،محلبیه (دسر مهلبیه) ،سمبوسه ،پاکوره (پاکورا هندی)، فلافل و.. در طول تاریخ همیشه سفر کردن به دل طبیعت برای انسان م…… در این شهر می توان انواع ماهی ها را به عنوان سوغات انتخاب کرد. همچنین به دلیل گرمای هوا در این شهر نخلستان های خرمای فراوانی وجود دارد و حاصل آنها به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های این شهر بشمار می آید.

دیدنی های اهواز

زیر‌بنا و زیر‌زمین این خانه سنگی‌ست، دو حیاط و دو حوض جاهای دیدنی اهواز زیبا هم دارد. یکی از این خانه‌های تاریخیِ به جا مانده از دوران پهلوی اول است. این خانه بیشتر از ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و با نمای آجری، درهای چوبی و پنجره‌های رنگی یکی از بناهای منحصربه‌فرد اهوازی به حساب می‌آید. کلیسای کوچکی است که با نمای سفید رنگ خود در خیابان مصطفایی اهواز قرار گرفته است. قدمت این کلیسا به دوران پهلوی برمی‌گردد و توسط ترداد داویدیان که یکی از کارکنان شرکت نفت در این منطقه بود ساخته شد.

  • این بنا در دوره‌ی قاجار خانه‌ی تاجر مشهور بوشهری، حاج محمدتقی معین التجار، بوده است.
  • شما می توانید در بازار کاوه انواع میوه ها و سبزی های تازه را بخرید و از عطر و طعم خوب آنها لذت ببرید.
  • از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم.
  • در سال ۲۰۱ هجری قمری در محل اقامتامام رضادر اهواز، مسجدی را بنا کرده و بعد از مرگ علی ابن مهزیار او را در این مسجد دفن کردند.
  • وقتی به تالاب بامدژ رفتید، دوربین عکاسی خود را آماده کنید و از پرنده های بی نظیر تالاب بامدژ اهواز عکس بگیرید.
  • مخصوصا اگر قدم زدن های شما با صدای موسیقی مردم جنوب ترکیب شود، لذتش چند برابر می شود.