اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

حمل کننده فردیست که در ازای دریافت پول فرد یا کالایی را از جایی به جای دیگر جابجا می http://transemartlogistics.com کند . لشینگ(یا مشکل مهارسازی کانتینرها) یکی از محدودیت‌های بارگیری کانتینر بالای عرشه و درب انبارها در ردیف‌های دوم به بالا می باشد. وقتی است که محموله‌های چند فرستنده در ایستگاه بارگیری و بارچینی، جمع‌آوری شده و پس از بارگیری در یک کانتینر، برای یک نفر گیرنده‌ واحد ارسال می‌گردد. گرداننده‌گان خطوط كشتي‌راني منظم، ممكن است صاحب كشتي، اجاره‌كننده‌ی كشتي، از صاحبان ديگر، يا خريدار فضاي بارگيري، بر روي كشتي‌هاي خطوط ديگر، باشند. خط كشتي‌راني، برنامه‌ی زماني خود را آگهي مي‌كند، و به ‌طور معمول، هر كالاي مناسبي را به ‌شرط داشتن فضاي خالي، قبول مي‌كند.

  • دراین حالت از نظر او تفاوتی نمی‌کند که نصف یا ربع چنین کانتینری پر شده باشد یا تمام آن.
  • شرکت حمل و نقل بین المللی به شرکتی گفته می­شود که به منظور انجام عملیات حمل و نقل بین المللی شامل فعالیت­های فورواردی و کریری و یا ترکیبی تاسیس شده است.
  • هزینه‌های انتقال در حمل دریایی به معنای هزینه‌های بارگیری یا تخلیه‌ی کانتینر خالی و پر می باشد.
  • هزينه‌هاي جاري خطوط كشتي‌راني، به‌مراتب، بيش‌تر از كشتي‌هاي اجاره‌ی سفري و زماني است.
  • به معنی بندر چند منظوره‌ی کانتینری می باشد که در آن سرویس‌های FCL و LCL انجام می‌گیرد و دارای محوطه‌ی کانتینری و ایستگاه بارچینی کانتینر می باشد.
اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

معنی این عبارت در اسناد مربوطه به پایان مسئولیت حمل کانتیر در محل می باشد. هزینه‌های انتقال در حمل دریایی به معنای هزینه‌های بارگیری یا تخلیه‌ی کانتینر خالی و پر می باشد. در مواردی استفاده می شود که مشتری خود حمل کانتینر را از محوطه‌ی کانتینری بندر یا خط به انبار خویش و بازگرداندن آن به محل اولیه، برعهده دارد و آن‌را جداگانه پرداخت می‌نماید. یکی دیگر اصطلاحات حمل و نقل دریایی ، Carrier است و به‌کسی گفته می‌شود که در قبال دریافت کرایه‌ی حمل، کالا یا مسافر را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر حمل کند. در این مقاله سعی شده است تا حد امکان اصطلاحات رایج در حمل و نقل دریایی به صورت تخصصی و مختصر گفته شود. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا، واردات کالا از چین، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

اغلب منظور از FCL، وقتی است که فرستنده‌ی کالا به اندازه‌ی یک کانتینر کامل کالای قابل حمل دارد. دراین حالت یک کانتینر(بارگنج) از خط کشتیرانی گرفته آن ‌را با کالای خود پرکرده و برای حمل در اختیار شرکت کشتیرانی می‌گذارد. شرکت حمل و نقل بین المللی به شرکتی گفته می­شود که به منظور انجام عملیات حمل و نقل بین المللی شامل فعالیت­های فورواردی و کریری و یا ترکیبی تاسیس شده است. تصور عامه این است که اصطلاحات حمل و نقل دریایی فقط مربوط به امور بازرگانی است و این سفرها فقط برای مقاصد بازرگانی به کار می­رود. اما واقعیت این است که حمل و نقل دریایی ممکن است به دلایل نظامی باشد. همچنین افرادی که با حمل و نقل دریایی جا به جا می­شوند، مقاصد تفریحی و گردشگری ممکن است داشته باشند.

اصطلاحات تخصصی رایج در حمل و نقل دریایی

به کانتینری گفته می‌شود که، کالاهای چند صاحب کالا، درآن تجمیع شده است. حمل‌کننده‌ی عمومی، در مسیرهای تحت پوشش خود، آگهی می‌دهد، و کالای هر مشتری را، که حاضر به خرید خدمات او باشد، حمل می‌کند. حمل‌کننده‌ی عمومی، مسولیت کالا را، از زمان تحویل‌گیری، تا تحویل‌دهی، به‌عهده می‌گیرد. گردانند‌گان خطوط کشتیرانی منظم ممکن است صاحب یا اجاره‌کننده‌ی کشتی از صاحبان دیگر یا خریدار فضای بارگیری بر روی کشتی‌های خطوط دیگر باشند. این عبارت به معنای این است که کشتی بار را به خارج از آن تحویل یکی از طرفین داده است. ممکن است این تحویل گیرنده، گمرک، یک کشتی دیگر یا خریدار باشد.

فاس (تحویل کنار کشتی)

خدماتی مربوط به حمل که طی انتقال کشتی های از خطوط فرعی به خطوط اصلی ارائه می شود. به معنای بندری است که حمل کانتینرهای پر، یا نیمه‌پر در آن محل صورت می گیرد. جایگاه یا اشکاف به معنای جای معین برای قرارگرفتن یک کانتینر در کشتی است.