پلاگ ولو، عملکرد، کاربرد، مزایا و معایب گروه مهندسی ﺻﺪف | kasrasaran

همچنین، استفاده از پینچ ولو در اماکنی که حیوانات وحشی نگهداری می‌شوند، به حفظ امنیت و سلامت حیوانات کمک می‌کند و باعث کاهش تعرضات و کشتارها به دست افراد نیز می‌شود. در آبیاری قطره‌ای ، پینچ ولو به منظور کنترل جریان آب در خطوط آبیاری استفاده می‌شود. در واقع ، هدف از استفاده پینچ ولو یک جریان آب با مقدار و سرعتی ثابت است. با استفاده از این قطعات ، جریان آب به کنترل دقیق تر انجام می‌شود و همچنین کاهش هزینه های آب. نحوه کار پینچ ولو به این صورت است که در بین دو قطعه پلاستیکی، اولی به روی لوله نصب شده و دومی روی پلاستیک اول قرار گرفته است.

پلاگ ولو، عملکرد، کاربرد، مزایا و معایب گروه مهندسی ﺻﺪف | kasrasaran با فشار دادن قطعه پلاستیک دومی، پینچ ولو به صورت کامل بسته شده و هیچ جریانی از داخل لوله نیز خارج این وب سایت نمی‌شود. علاوه بر کنترل جریان، پینچ ولو همچنین برای جلوگیری از برخورد متقابل بین تجهیزات حفاری استفاده می شود. این ابزار می تواند تصادفی در هنگام جابجایی تجهیزات حفاری را کاهش داده و نیز سبب افزایش سرعت عملیات حفاری شود.

  • در ادامه مراحل نصب و رفع اشکال پینچ ولو در خطوط لوله به صورت کامل توضیح داده می شود.
  • فلکه، یکی از انواع متداول عملگرهای مورد استفاده در این نوع شیرها است.
  • از عوامل موثر بر کیفیت و راندمان انواع valve، اتصالات مورد استفاده برای نصب آن‌ها در سیستم پایپینگ است.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
پینچ ولوهای بدنه باز عموما برای سیالات غیر مضر، فشارها و دماهای پایین طراحی شده اند . این نوع محصولات نا هم مرکزی های اندک را تحمل نموده و جلوی انتقال لرزش های سیستم را می گیرد . همچنین این نوع شیرها از وزن کمتری برخوردار بوده و به سادگی تعمیر می شوند. جنس بدنه این شیرها عموما از فولادهای ساختمانی و فولادهای ضدزنگ می باشد. پینچ ولو، به عنوان یکی از راه‌حل‌های مورد استفاده در صنعت هواپیمایی، به منظور کنترل جریان سیالات به کار می‌رود. این تکنولوژی با ایجاد انحراف سیال فشار برای توزیع یکنواخت و بهینه جریان سیال در اجزای مختلف سامانه به‌کار می‌رود.

در برخی از موارد، شیرهای مورد استفاده در سیستم لوله‌کشی به منظور انجام عملکردی مورد استفاده قرار می‌گیرند که توسط انواع ولو معرفی شده در بخش‌های قبلی قابل انجام نیست. از انواع valve با عملکرد خاص می‌توان به شیر چند راهه، شیر شناور، شیر سوپاپ مکش، شیر گیوتینی و شیر کور خطی اشاره کرد. «شیر با حرکت دورانی» (Rotary Motion Valve)، طی حرکت دورانی المان مسدود کننده، جریان سیال را توقف، راه‌اندازی یا تنظیم جریان می‌کند. در این نوع ولو، معمولا از یک دیسک به عنوان المان مسدود کننده در مسیر مستقیم جریان استفاده می‌شود. در اغلب موارد، چرخش یک چهارم یا 90 درجه‌ای عملگر، دیسک را در وضعیت باز یا بسته قرار می‌دهد.

دسته بندی محصولات

ریلیف ولو عمدتاً در سیستم هیدرولیکی برای محدود کردن فشار سیستم در یک سطح مشخص به کار می روند. همچنین شیر اطمینان فشار بالا در شیر یا تجهیزات را زمانی که فشار از حد مجاز بالاتر است آزاد می کند. در هر سیستم تحت فشار به دستگاه های ایمنی برای محافظت از تجهیزات، محیط و منابع نیاز داریم. به طور مشابه، در صورت انتقال بخار در لوله، مقدار کندانس در دمای محیط یا در شرایط بارانی یا برفی متفاوت باشد. در تجهیزات، کندانس در شروع فرآیند با حالت عادی فرآیند متفاوت است.

پینچ ولو بدنه بسته