شیر پروانه‌ای butterfly valve استعلام قیمت و خرید شیر پروانه ای مشخصات فنی | کسری ساران

شیرهای پروانه ای جوشی به لوله جوش داده می شوند به همین دلیل در سرویس هایی که نیاز به فشار بالا وجود دارد، استفاده می شوند. شیر پروانه ای فلنج دار بر روی بدنه خود دو فلنج دارد که می تواند به راحتی به فلنج های لوله متصل شوند. دیسک توسط یک مکانیسم محرک خارجی از طریق ساقه متصل به آن ، چرخانده و کنترل می شود.

شیر پروانه‌ای butterfly valve استعلام قیمت و خرید شیر پروانه ای مشخصات فنی | کسری ساران

اين صفحه حول ميله‌اي در حدود نود درجه مي‌گردد و بوسيله اهرمي به قسمت حركت دهنده شیر های صنعتی اردبیل شير وصل مي‌باشد. شيرهاي پروانه اي كوچك را در اندازه‌هاي 1 اينچ الي 24 اينچ مي‌سازنند. شیر پروانه ای، دریچه‌ای است که جریان سیالات را مسدود و یا مقدار عبور آن‌ها را تنظیم می‌کند. مکانیزم بسته شدن در این نوع از شیرآلات صنعتی به‌گونه‌ای است که یک دیسک به‌وسیله یک میله درون لوله‌ها می‌چرخد.

  • سلام جناب داوودی عزیز، برای خط لوله اسیدی، انواع شیرهای پروانه ای با بدنه و دیسک استیل و لاینرهای PTFE استفاده می شود.
  • برای اینکه دیسک در موقعیت مناسب قرار گیرد، ساقه باید فراتر از پایین دیسک کشیده شود و در یک بوش در پایین بدنه شیر قرار گیرد.
  • برای مایعات مبتنی بر آب و گلیکول، برای روغن ها و برای محیط های گازی مانند هوا مناسب است.
در صنایع نفت و گاز شیرهای با سایز بالا از این نوع عملگر استفاده می نمایند. لازم بذکر است قیمت عملگر برقی از حالت اهرمی و گیربکسی بالاتر است. در طراحی این نوع شیر پروانه ای ویفری جک پنوماتیکی برای جابه‌جایی گیت شیر استفاده ‌شده است. این عملگر دارای یک شیر پنوماتیک خودکار است که دستور فعالیت آن از طریق سیستم‌های کنترل مرکزی مانند PLC صادر می‌شود. هر شیر پروانه ای ویفری یک گیت بزرگ دیسکی شکل دارد که حول محوری مرکزی به اندازه 90 درجه می‌چرخد.

شیر پروانه ای استیل

(4) لحظه باز و بسته شدن کوچک است زیرا دیسک های دو طرف شفت چرخان اساساً تحت تأثیر محیط یکسان هستند و جهت گشتاور مخالف است ، بنابراین باز و بسته شدن باعث صرفه جویی در کار می شود. هنگامی که به طور کامل باز می شود، منطقه جریان موثر کانال شیر بزرگ است، بنابراین مقاومت سیال کم است. اولین عامل تاثیر گذار در محاسبات و طراحی سیستم های اطفای حریق مساحت ساختمان می باشد. علاوه بر مساحت فضا نوع اسکلت سازه، پوشش سازه از قبیل اینکه پوشش مقاوم در برابر حریق به کار رفته و یا بتن مقاوم در برابر حریق استفاده شده باشد، نیز موثر خواهد بود. ولوهای پروانه ای بر اساس نوع اتصالات (نوع کانکشن) به موارد زیر طبقه بندی می گردند.

شیر پروانه‌ ای از نوع شیرآلات چهار زمانه می باشد که به صورت ۹۰ درجه می چرخد و باعث می شود که مسیر سیال کاملا باز و کاملا بسته ‌باشد. دلیل نامگذاری این نوع از شیر ها شباهت ساختاری آن ها به حرکت پروانه است که دیسک آن همچون بال پروانه عمل کرده و باز و بسته می شود. همچنین شیر پروانه ای از نوع شیرآلات دو جهته (Bi-Directional) بوده به این معنی که ممنوعیت کارگزاری یا جهت خاصی برای نصب روی سیستم لوله کشی ندارد و از هر دو طرف آن هنگام نصب می توان استفاده کرد.

دسته بندی