چگونه از گوگل ادز درآمد کسب کنیم؟

حتی بهتر از آن، گوگل برای کلیک ها، نمایش ها و سایر تعاملات یا تبلیغات گوگل که در سایت خود نمایش می دهید به شما پول می دهد. ترکیب مبلغ پیشنهادی شما با کیفیت تبلیغات شما یا همان امتیاز کیفیت، مفهومی را با اسم Ad Rank به معنای رتبه تبلیغات می سازد. در حالی که با استفاده از Google Adsense از طریق دیگری درآمدتان را افزایش می دهید! راهکار سوم استفاده از بازاریابی دیجیتال میباشد. سپس می توانید تشخیص دهید که کدام یک از آن ها برای بازاریابی دیجیتال شما مناسب تر هستند.

همچنین می توانید از طراحی ها و فرم های مختلف مانند عکس، ویدئو، متن و گیف برای تبلیغ در این کمپین استفاده کنید. در این مقاله تلاش کردیم تمام راه های افزایش کسب درآمد از گوگل ادسنس را به شما بیاموزیم تا بتوانید مراحل پیشرفت را طی کنید. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بودهاست. در مرحله آخر، باید اطلاعات بانکی خود را در ادسنس وارد کنید تا در پایان هر ماه و پس از آنکه به حداقل درآمد ۱۰۰ دلار دست پیدا کردید، بتوانید سهم خود را دریافت کنید. و در بخش چهارم در رابطه با این موضوع خواهید خواند که چطور میتوانید آموختههای سه بخش ابتدایی را در گوگل ادز پیاده سازی کنید. علایق: کسانی که به یک موضوع مشخص علاقهمند هستند. شبکه نمایش به تبلیغ کنندگان این پیشنهاد را می دهد که تبلیغاتشان را به عنوان بنر روی وبسایت هایی بگذارند که بخشی از شبکه نمایش است.

راهکار سوم استفاده از بازاریابی دیجیتال میباشد.

این میانگین از کل مشتریان WordStream گرفته شده و از کسب و کارهای تازه وارد تا آژانسهای متوسط مدیریت PPC را شامل میشود. کمپین نمایش در تبلیغات گوگل از همکاری گسترده گوگل با وب سایت ها استفاده می کند تا تبلیغ شما را در وب سایت های مختلف در سراسر اینترنت به نمایش درآورد. ایجاد یک حساب در گوگل ادوردز بدون هزینه و رایگان می باشد و برای نمایش تبلیغات نیز هزینه ای نمی پردازید. در اینجا هم هزینه کلیک های تبلیغاتی متغیر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. گوگل ادز دو نوع تنظیمات پرداخت هزینه دارد. درگذشته این کمپین را شبکه جستجو یا انتخاب نوع نمایشی مینامیدند. بعد از انتخاب هر کدام، گوگل به شما کمک می کند تا با توجه به اهداف خود تبلیغات مناسب را انتخاب کنید. اگر مخاطبین هدف شما در سراسر دنیا هستند توصیه میکنیم که که کمپینهایتان را بر اساس کشورها جدا کنید.

می توانید همان کلمات کلیدی را در این قسمت وارد نمایید.

جدا از این کار میتوانید با ارائه پیشنهادات ویژه از طریق بنرهای تبلیغاتی و قرار دادن آنها در سایتهایی متناسب با موضوع وبسایت خودتان، مخاطب جذب کنید. این یعنی بازاریاب های اینترنتی کلمات کلیدی مشخصی را در گوگل هدف قرار می دهند و قیمت پیشنهادی خود را برای آن ارائه می کنند. مانند تبلیغات ویدئویی، تبلیغات اپلیکیشنی نیز در زیرمجموعه تبلیغات نمایشی قرار داشتند؛ اما شما می توانید به شکل تخصصی نیز از تبلیغات اپلیکیشنی در گوگل استفاده کنید. برای اینکه حساب گوگل ادز شما فعال شود، باید اطلاعات پیمنت خود را وارد کنید. اینها مارک های بزرگی هستند که شباهت چندانی به مشاغل کوچک با بودجه کوچکتر مانند (بالقوه) مال شما ندارند. پیش از شروع آشنایی بیشتر با گوگل ادز ابتدا به سراغ تبلیغات کلیکی می رویم. به صورت کامل تر، روش کار این نوع تبلیغ این گونه است که صاحب وبسایت برای انجام تبلیغات، به ازای بودجه مدنظر خود و جایگاه تبلیغاتی مورد نظر، آگهی وبسایت خود را در وبسایت های تبلیغ کننده نمایش می دهد و در ابتدا هیچ هزینه ای به صورت یکجا به تبلیغ کننده پرداخت نمی کند.

ثبت نام در گوگل ادز

همانطور که در تصاویر بالا می بینید شما گزینه های زیادی برای طراحی ویدئوی تبلیغاتی دارید و می توانید از آن ها به نفع خود برای جلب توجه کاربر استفاده کنید. بعنوان مثال فرض کنید عبارت هدف ما در گوگل ادز “بلیت قشم” باشد. تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز از مدل PPC که مخفف عبارت pay-per-click به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است پیروی می کند. چرا که در این مدل تبلیغات ناشر میتواند بر اساس یک عبارت کلیدی مشخص تبلیغات را نمایش دهد و به دلیل هدفمند بودن ورودیهای سایت، هزینه بالاتری نیز دارد.

همچنین روش دوم انتخاب یک “شبکه” میباشد که تبلیغات شما در آن جا نمایش داده شده و گسترش پیدا میکند. اهداف پیشنهادی بسیار متنوع هستند و انتخاب آن ها کاملا به ترجیح خودتان بستگی دارد. در بخش settings اطلاعات پروفایل پیمنت شما قرار دارد. در این مرحله باید اولین ADS یا متن تبلیغ خود را قرار دهید. اولین مرحله از فرآیند تبلیغ در گوگل، استفاده از Google Keyword Planner است. اولین گام برای تبلیغ در گوگل، داشتن یک اکانت گوگل برای برند یا کسب و کار شما است. ما در تمامی این مراحل همراه شما هستیم و اصول اولیه و حرفه ای ساخت اکانت و شارژ اکانت بدون ساسپند شدن را به شما خواهیم آموخت تمامی مراحل ساخت به صورت عملی بود و کارآموز هم به وصورت علمی تمامی مراحل ساخت اکانت را انجام میدهد و اشکالات پیش آمده را در همان جلسه مرتفع میکنیم.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

شاید مبلغ پیشنهادی شما برای هر کلمه زیاد باشد؛ ولی در صورتی رتبهٔ بالاتری میگیرید که امتیاز کیفیت تبلیغ هم بالا باشد. برای راهاندازی کمپین تبلیغات ابتدا باید کلمه کلیدی خود را تعیین کنید. در فیلد Final URL آدرس صفحه ای که پس از کلیک روی آگهی وارد آن میشوید را وارد کنید. در بخش Final URL آدرس صفحه سایت خود را وارد کنید. اگر حساب گوگل ندارید یا میخواهید از آدرس ایمیل دیگری برای ورود به سیستم گوگل ادز استفاده کنید، روی ایجاد حساب در پایین صفحه کلیک کنید و دستورالعملها را برای ایجاد و تأیید حساب جدید دنبال کنید.

نحوه کار با گوگل ادز

در این سرویس هم صاحب وبسایت بودجه خود را تعریف می کند و به ازای نمایش وبسایت خود در نتایح جستجوی گوگل و کلیک هایی که دریافت می کند، هزینه از این بودجه کم شده و به حساب گوگل افزوده می شود. آکادمی آغازینو در این مقاله تلاش کردیم تا به مبحث هزینه تبلیغات گوگل ادز بپردازیم و همچنین در ارتباط با شارژ شدن اکانت گوگل ادز صحبت کرده ایم. اکانت مدیریت شده تبلیغات در گوگل؛ که وظیفه مدیریت کمپین، ساخت و شارژ و بهینه سازی آن بر عهده شرکتی است که تبلیغات را با آن انجام می دهید.

گوگل ادز دو نوع تنظیمات پرداخت هزینه دارد.

اگر شما صاحب کسب و کار الکترونیکی هستید و برای بیزینس خود اپلیکیشن ساخته اید و یا توسعه دهنده اپلیکیشن هستید و می خواهید برای اپی که خودتان تهیه کرده اید، مخاطبان مناسبی پیدا کنید و یا اینکه به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ در شرکت یا استارتاپی در حال فعالیت هستید و قصد دارید برای اپلیکیشن این بیزینس مخاطب جذب کنید، این کتاب بهترین راهنما برای جذب مخاطب هدف شما خواهد بود. بنابراین هیچ یک از سایت های ایرانی که به زبان فارسی در حال فعالیت هستند و یا نشانی از کشور ایران در آنها وجود دارد، نمی توانند از این سرویس جهت افزایش درآمدشان استفاده کنند.

در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بودهاست.

حالا شاید از خود بپرسید که «این روش در زیرمجموعه روش های کمپین نمایشی هم وجود تبلیغات گوگل ادز چیست داشت. امّا باید توجه داشت که در تبلیغات کلیک هر بازدید برای سایت هزینه خواهد داشت و همین مسئله می تواند برای کسب و کارهای نوپا با بودجه محدود مشکل ساز باشد. در این صورت برای یک تبلیغ، بیشتر از مبلغ مورد نظر خود پرداخت نخواهید کرد و کنترل بیشتری روی بودجه دیجیتال مارکتینگ خود خواهید داشت. یکی از این نیازها در زمان توسعه دنیای دیجیتال نیاز به تبلیغ، اشاعه و دیده شدن مشاغل بود. تصویر زیر صفحه اول گوگل ادز است و تبلیغاتی که به گوگل سفارش می دهید، اطلاعات، آمار و گزارشات تبلیغات در این صفحه نمایش داده می شود. در کتاب راهنمای کامل تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز، شما به صورت جامع تر با سرویس گوگل ادوردز و خدماتی که در این سرویس ارائه می شود، آشنا می شوید، چگونگی کار با ویژگی هایی این سرویس را می آموزید، نحوه راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی را فرا می گیرد، با استراتژی های قیمت گذاری در گوگل ادز نیز آشنا خواهید شد و در انتهای فرا می گیرید که چگونه می توانید کمپین تبلیغاتی نصب اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید و آن را در بهترین حالت مطابق با کلمات کلیدی مورد نظر خود در نتایج جست و جوی گوگل به نمایش درآورید.

درامد از گوگل ادز

خیر، ما تنها اکانت هایی که توسط آژانس بازاریابی پنجره ساخته شده است را شارژ خواهیم کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که از چه راههایی میتوانید سایت خود را ارتقا دهید و به درآمدزایی از طریق گوگل ادز برسید. یک هدف درست و اصولی کمک می کند تا در مدت زمان کمی مشتری و سود شما بیشتر شود و در عوض، یک هدف اشتباه تنها منجر به هدر رفت وقت و پول شما خواهد شد. که این مورد موجب بررسی و تدوین راحتتر کمپینهای شما خواهد شد.

تنها زمانی تبلیغ شما به نمایش درخواهد آمد که عبارت جستجو شده توسط کاربر همان «بتن کن دیوالت» باشد. تبلیغات کلیکی گوگل بر چه اساس نمایش داده می شوند؟ جالب است بدانید طبق آمار در سال 2022 بیش از 80% مشاغل جهانی به تبلیغات گوگل برای کمپینهای PPC (پرداخت به ازای کلیک) اعتماد دارند. اگر میخواهید کیوردهای جدیدی پیدا کنید، Discover new keywords کمک میکند تا کلمات جدیدی را کشف کنید و آمار و ارقامی راجع به کلماتی بهدست بیاورید که مخاطبان و مشتریان بالقوه شما به دنبالشان هستند. وارد وب سایت Google Keyword Planner شوید و روی Go to Keyword Planner در مرکز صفحه کلیک کنید. برای افزودن لیست به کمپین در سطح کمپین از منوی کناری وارد صفحه Audiences می شویم.

تبلیغات گوگل ادز چیست

استفاده از گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز به شما امکان می دهد تا محصولات و خدمات خود را برای افرادی که کلمات کلیدی مرتبط به صنعت شما را جست و جو می کنند ارائه دهید. گوگل پر استفاده ترین و محبوب ترین موتور جستجو در بین کاربران اینترنتی است. هر کدام از این سرچ ها، در واقع فرصتی برای شما است تا برند و کسب و کار خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید و پیشنهاد دهید. دلیل آن این است که گوگل به شما امکان می دهد تا تبلیغات ویدئویی را جدا از تبلیغات نمایشی انتخاب کنید و با تمرکز بیشتری روی ویدئو کار کنید. بعد از زدن Next وارد صفحهای میشوید که باید کلمات کلیدی موردنظر خود را وارد کنید. ممکن است بخواهید که کلمات کلیدی مربوط به کفش های ورزشی و کفش های دوندگی را هدف قرار دهید.

سایت اصلی گوگل ادز

با توجه به آنچه گفته شد، گوگل در بیشترین حالت حاضر است ۴۰% محتوای تبلیغاتی به کاربران خود نمایش دهد و نه بیشتر. تبلیغات از روش کمپین فروشگاهی به شما امکان می دهد تا محصولات خود را به شکل جذاب تری به کاربران گوگل نشان دهید. این کتاب نه تنها شما را برای اینکه کمپین نصب اپلیکیشن خود را در گوگل ادز برای تبلیغ ثبت کنید راهنمایی می کند، بلکه به شما برای موفق شدن در این کمپین و جذب بهترین و بیشتری مخاطبان نیز کمک خواهد کرد. روش دوم، روش پیشرفته است که کمی پیچیده تر از روش اول بوده اما امکانات بیشتری را برای تبلیغ در گوگل به شما ارائه می دهد. هرچقدر امتیاز شما از 10 نمره بالاتر باشد، گوگل تمایل بیشتری به نشان دادن تبلیغ شما دارد و با هزینه کمتری، جایگاه بالاتری پیدا میکنید. ولی با پایان یافتن کمپین، سایت شما به جایگاه قبلی و واقعی خود باز خواهد گشت.

اگر شما برای خرید، محصولی را در گوگل جستجو نمایید، با این دسته از آگهیها روبرو خواهید شد. در این قسمت گروهی از تبلیغات با مضامین و هدف مشابه را دسته بندی میکنید. این گزینه برای کسانی که تبلیغات ویدئویی با کیفیت و مناسبی دارند بسیار مناسب است. گوگل با بیش از دو میلیون وب سایت در این زمینه همکاری دارد و به بیش از نود درصد کاربران اینترنت در سراسر جهان نیز دسترسی دارد. به کمک این سرویس، اپلیکیشن کسب و کار شما در نتایج جست و جوی گوگل و در اپ استور های مختلف نظیر گوگل پلی استور به نمایش در می آید و کاربران می توانند آن را دریافت نمایید. می توانید همان کلمات کلیدی را در این قسمت وارد نمایید. برای مثال اگر قصد تبلیغ در کشور ترکیه را دارید باید زبان ترکی را انتخاب نمایید. اگر در این خصوص وسواس به خرج دهید و با دقت محل نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید، آن وقت می توانید حسابی از این روش سود ببرید.