دکوراسیون مطب پزشکی مدرن ؛ طراحی داخلی مطب پزشکی

البته اغلب پزشکان به خاطر هزینههای زیاد از این موضوع چشمپوشی کرده و یک مطب معمولی و ساده را برای خود و مراجعین خود تشکیل میدهند که این کار باعث به وجود آمدن استرس برای بیماران و مراجعهکنندگان میباشد. رنگ سفید در کنار رنگ های دیگر به نوعی که باعث برهم خوردن دکوراسیون نشوند، در اینگونه فضاها کاربرد دارد. گیاهان طراحی شده در بخش انتظار حس مثبتی را برای افرادی که در انتظار نشستهاند ایجاد میکند و از میزان استرس بیماران میکاهد.

اگر طراحی داخلی از صفر انجام شود و مطب نوساز باشد شرایط طراحی بهتر است و معمولا طراحی آن خیلی راحت تر پیاده سازی می شود. ما در شرکت معماری شیپ، با بهره گیری از خلاقیت و دانش خود، برای ایجاد فضایی زیبا و کاربردی، در کنار شما هستیم.برای مشاوره تلفنی رایگان در خصوص طراحی داخلی و بازسازی کلینیک، با شمارههای زیر تماس حاصل نمایید. شرکت ساختمانی در زیر چند مورد از استاندارد های را برای شما آورده ایم. درحالیکه اینیک علم روز میباشد که همواره در حال بهروزرسانی است. حوزه پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است. دو دلیل برای توج به نورپردازی وجود دارد: ایجاد جذابیت بصری و بهره بردن از نور کافی برای مطالعه یا حتی برای پزشک معالج. برای شاخص کردن پذیرش و تمایز دادن آن از دیگر بخش های می توان ازمتریال یا رنگ مختلف استفاده کرد و نورپردازی خاصی نیز به کار گرفت. حتی قرار دادن تصاویری از طبیعت در طراحی داخلی مطب پزشکان نیز میتواند اثر گذار باشد.

طراحی داخلی مطب روانپزشکی

این وسایل شامل صندلی و مبلمان، میزکار و تجهیزاتی است که بسیار اساسی می باشد. به طور مثال رنگ هایی که در بیمارستان های مدرن استفاده می شوند همگی به طور غالب تونالیته سردی دارند. در مقابل سبک کلاسیک هم نیاز به جا و فضای بیشتری دارد و هم متریال مورد استفاده در آن از جنس چوب بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست. شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی کارمانی در مشهد در واحد طراحی داخلی بخش ویژه ای را مختص پزشکان محترم اختصاص داده است. صورت مساله تیم طراحی متشکل از حامد بدری احمدی، مرتضی شعبانی فر و پرستو پیرایی در طراحی این پروژه، تجمیع این دو واحد و تبدیل آن به مطبی جدید برای کارفرما بود که در نهایت توانستند با طراحی منحصر به فرد خود عنوان تقدیر شده در نهمین جایزه معماری داخلی ایران را از آن خود کنند. بنابراین مطب پزشک نه تنها محلی برای مراجعه و دیدار با او است، بلکه تأثیر روانی زیادی در فرد مراجعهکننده و ترغیب و تشویق فرد به مراجعات مورد نیاز و مستمر دارد.

طراحی دکوراسیون مطب و جنبه های زیبایی شناسانه آن از این جهت اهمیت دارد که می تواند تأثیر قابل توجهی بر بهره وری کلی دکتر داشته باشد. همانطور که اشاره کردیک، برخی از سبک های طراحی تأثیر قابل توجهی در نحوه مراجعه بیماران به مطب پزشکی شما دارند. از مقوله های مهمی که در کشور ما چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، می توان به طراحی مطب های پزشکی اشاره کرد. از وسایل صوتی- تصویری مانند رادیو و تلویزیون می توان برای سرگرم کردن مراجعین بهره گرفت که این خود در ایجاد سکوت اثربخش است. بهتر است در اتاق انتظار کمی وسایل سرگرم کننده مانند کتاب، مجله و …

دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان

برای به وجود آوردن طرحی با پلان باز باید دیوارها را به حداقل رساند و یا در برخی موارد می توان به طور کل آن ها را حذف کرد. به همین دلیل است که می بایست مقدار فضا و مساحت مناسبی را با توجه به نسبت و تعداد دندانپزشکان و متخصصینی که می خواهند به صورت توأمان در یک اتاق (مطب) و کلینیک مشغول فعالیت باشند، در نظر گرفت. به ویژه در این روزها که رقابت بین مطبها و کلینیکهای دندانپزشکی شدید است، بدون شک بیماران مکانی را برای درمان مشکلات دهان و دندان خود بر میگزینند که در آن راحتتر بوده و احساس آرامش بیشتری کنند. استفاده از رنگهای مناسب و آرامشبخش در این فضا میتواند روحیه افراد را بهبود بخشیده و روند درمان را تسریع نماید. در هنگام اجرای چیدمان و دکوراسیون داخلی مطب پزشک، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم که راحتی و آسایش بیماران مهم تر از هر چیز دیگری است.

معماری داخلی مطب پزشکی

اصول طراحی دکوراسیون مطب به نحوی تعریف شده است که تمامی نکات ایمنی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته شده باشد. قبل تر در مقاله ی طراحی داخلی مطب زنان برخی از نکات مربوط به کلینیک های زنان و زایمان را بررسی کردیم و حالا برخی از نکات دیگر در طراحی دکوراسیون مطب مامایی را بررسی می کنیم. اما برای طراحی مطب به دلیل اینکه فضای کاری می باشد و قرار است روزانه تعداد زیادی بیمار در این فضا حضور داشته باشند که بدون شک دارای وضیعت عمومی خوبی نیستند، می باست نوع طراحی که در فضای مطب انجام می گیرید، به گونه ای باشد که بتوان آرامش و راحتی را به بیماران القا نمود. دکور در اتاق انتظار شما باید آرامش بخش باشد. زیرا هم پاسخگویی مراجعه کنندگان بوده و هم در زمان تشکیل پرونده راهنما می باشد.

طراحی داخلی در مطب

یکی دیگر از عامل های مهمی که در طراحی مطب روانشناسی مانند انتخاب رنگ، از اهمیت بالایی برخوردار است، نورپردازی است. غیر از میز پذیرش، انتخاب بهترین مبلمان مخصوص مطب نیز از جمله مواردی است که بسیار اهمیت دارد. انتخاب صحیح مبلمان برای مطب از جمله صندلی اداری و … یکی از مهمترین مسائلی که در ابتدای ورود مورد توجه قرار میگیرد، میز منشی مطب است. دیزاین یک میز مناسب متناسب با عملکردهای بخش پذیرش یکی از مهم ترین نکاتیست که بایستی در طراحی دکوراسیون مطب پزشک بدان توجه کنید. در واقع طراحی فضای مطب کار دشواری است و این سختی زمان طراحی مطب های دندان پزشکی بیشتر خواهد بود. رنگ و یا کاغذ دیواری با رنگ های گرم تر انتخاب بهتری هستند. هر نوع روشنایی که انتخاب می کنید مطمئن شوید که اتاق انتظار احساس ایمنی به بیمار بدهد. از این رو، شما می توانید به محض کثیف شدن مطب، متوجه موضوع شده و برای نظافت آن اقدام کنید.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

به همین خاطر چیدمان مبلمان در اتاق انتظار بسیار مهم است و نباید خیلی فشرده در کنار یکدیگر قرار بگیرند. چرا که در این اتاق ها، بیمار مدت زیادی را دراز میکشد و نور سقفی و مستقیم، باعث اذیت شدن چشم ها می شود. همان طور که گفتیم هر مشاور براساس روانشناسی رنگ ها، رنگ و طرح کاغذ دیواری برای کلینیک روانشناسی خود را انتخاب می کند، از جمله رنگ های پر طرفدار و پر مصرف بین این گروه کاری شامل رنگ های سرد نظیر رنگ های سبز، بنفش و آبی است؛ این سه رنگ به طور کلی باعث ایجاد احساس آرامش در افراد خواهد بود و به میزان قابل توجهی استرس و هر گونه ناراحتی و غم را کاهش می دهد که از هر کدام از آنها به شکل های خاص و ویژه ای استفاده می کنند.

طراحی داخلی مطب زنان زایمان

در مورد سبک مدرن، آزادی عمل بیشتری در این زمینه وجود دارد. شخصی که دکوراسیون اتاق انتظار پزشک اطفال را طراحی میکند، خوب است نوعی پارتیشنبندی برای ایجاد یک فضای خصوصی برای مادران شیرده را نیز در نظر داشته باشد. اتاقهای تک نفره علاوه بر اینکه آسایش و راحتی بیمار را تامین میکنند از جا به جایی های مداوم آنها نیز جلوگیری کرده و حریم خصوصی بیماران را حفظ میکند. زیرا مبلمان اداری استفاده از متریال مناسب مانند امدیاف، طراحیهای بینظیر و خاص، رنگها و نیز نورپردازی مناسب این محیط، نیاز به سبک مدرن را بیشتر نشان میدهد. یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون داخلی مطب مورد توجه قرار میگیرد، نورپردازی مناسب این محیط است. یکی از ابزارهای برای کمک به این مسئله، انتخاب مبلمان اداری مناسب مطب است.

در نظر گرفتن اتاقهای جداگانه برای بیماران یکی از راههایی است که میتوان به کمک آن استرس بیماران را کاهش داد، زیرا فضایی شخصی و جداگانه برای بیماران ایجاد میکند و همچنین این اتاقها بیمار را از عواملی که باعث اختلال در استراحت و فرآیند درمانشان میشود دور طراحی داخلی مطب فیزیوتراپی نگه میدارند. در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی باید متخصص خودش در رابطه با تجهیزات پزشکی ایده و نظر و همچنین کمی اطلاعات داشته باشد یک متخصص عالی و کار بلد در این مورد میتواند با طراحی خوب خود با استفاده از چیدمان و زیباییشناسی به بیماران خوشآمد بگوید. با فعال کردن اهرم دکوراسیون داخلی مطب پزشکی بهطور صحیح و خوب و طرح دفتری هماهنگ با دکور مربوطه، فضای گرم و عالی و مورد اعتماد برای بیمار ایجاد میشود که ذهن بیمار را از یادآوری اتاق بهداشت و درمان سرد و بهداشتی پاک میکند.

طراحی داخلی مطب پزشکی

ولی در کل باید گفت استفاده از رنگ مناسب تأثیر مثبتی در روحیه بیماران دارد و بهتر است از ترکیب رنگیهای متفاوت برای فضاهایی مانند مطب پزشکان استفاده شود. این عامل همچنین می توانند تاثیرات مثبتی در راحتی بیماران داشته باشد و احتمال مراجعه مجدد آنها را برای مراقبت های بعدی افزایش میدهد. امروزه با گران شدن قیمت مسکن و همچنین اجاره مطب های پزشکی و دندانپزشکی بعضی از پزشکان ترجیح می دهند. مطالعات نشان داده است در مطبهایی که تصاویری از طبیعت آویزان شده درخواست برای تزریق مسکن تا چهل درصد کاهش مییابد. برای زیباتر کردن محیط، ایجاد حس آرامش، طراوت و اکسیژن بیشتر در فضا از گل و گیاهان استفاده شود. در طراحی مطب بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید تا حس آرامش را به فرد مراجعه کننده بدهند. همان طور که می دانید برای انجام طراحی داخلی هر محیطی باید بر طبق یک دستورالعمل کلی عمل کنید تا از این طریق بتوانید در قدمی که برمی دارید، به هدف نهایی و اصلی نزدیک تر شوید.

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

دژار پیشنهاد میکند تا دریابیم چه چیزی. این مورد در خصوص مطب پزشکان اهمیت بیشتری پیدا میکند. بنابراین ایجاد مکانی همراه با آرامش در فضای اتاق انتظار از اهمیت فراوانی برخوردار است. در واقع خطوط و فضای مواج و نرم از عوامل القاکنندۀ آرامش هستند. در اینجا به اختصار مهمترین و کلی ترین فاکتورها در طراحی کلینیک و مطب پزشکی را توضیح خواهیم داد تا راهنمای شما برای طراحی مطب باشد. چون قطعاً در هر شهر از هر تخصصی، دهها پزشک وجود دارد اما در نهایت انتخاب همه ی ما پزشکی است که به فضای درمان و نیاز مراجعه کننده اهمیت میدهد و در یک فضای تنگ و غیر استاندارد به فکر سودآوری نیست. متأسفانه در کشور ما و در بیشتر مطبهای پزشکی به چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی هیچگونه توجهی نمیکنند، دکوراسیون برای پزشکان و افراد در حوزه درمان یک بحث بسیار ناشناخته میباشد. طراحی مطب پزشکی حساسیت هایی دارد که نکات باید برای ساخت به آن ها توجه کرد.

از تجهیزات موجود در کلینیک شما می توان برای تشخیص یا درمان استفاده کرد. در طراحی داخلی مطب ها و مراکز درمانی روانشناسی در کل فضا و محیط را به چند دسته می توان تقسیم بندی کرد؟ طراحی داخلی مطب پزشک باید به گونه ای صورت پذیرد که رفت و آمد مراجعه کنندگان به سادگی انجام شده و تجهیزات پزشکی هر موقع که نیاز شد، به راحتی در دسترس پزشک قرار بگیرد. مطب پزشکان محلی است که افراد در غیر از اینکه مدت زمان زیادی را به انتظار مینشینند، در برخی موارد این انتظار نیز با استرس و اضطراب همراه است. هویت سازمانی یک مجموعه به طور کلی به مجموعه عواملی بستگی دارد که در کنار یکدیگر شخصیت آن مجموعه را می سازند. در هنگام انتخاب درب ها مخصوصا در مطب دندانپزشکی جذب صدا را در نظر بگیرید.

طراحی مناسبی باشد که طراح شروع کار، یک شرکت علامتگذاری حرفهای را انتخاب کنید. کلینیک ها فقط مختص پزشکی نیستند طراحی دیوار مطب و انواع مختلفی نیز دارند. یک پارتیشن سبز شیشه ای و بزرگ، این دو سالن را از اتاق معاینه جدا می کند و حریم خصوصی بیمار را هنگام تردد بین دفتر پزشک و اتاق معاینه تامین می کند.شاخه های درخت روی دیوار که عکس تعدادی از نوزادان متولد شده توسط این پزشک را نمایش میدهند. به جای ایجاد اتاق های خصوصی و بسته، ما شاهد فضاهایی باز و گسترده می شویم.

طراحی مجدد مطب پزشکان و دندانپزشکان از تغییرات ساده و کوچک مانند رنگ آمیزی گرفته تا تغییرات کلی ظاهر و عملکرد اتاق انتظار، راهرو ها، اتاق معاینه، به طور ناخودآگاه حس مبتنی بر خدمات درمانی بهتر در بیماران ایجاد می کند. برای مثال رنگ های روشنی چون نارنجی، انواع آبی ها، قرمز و سبز جزو دسته رنگ هایی هستند که در طراحی داخلی کلینیک های دندانپزشکی طرفداران زیادی دارد. همچنین با وجود این اتاقها پرستار و کادر درمانی راحت تر میتوانند به بیماران رسیدگی کرده و مشکلات هریک را به طور جداگانه و در فضایی شخصی برطرف نمایند. همچنین سبک طراحی کلینیک ها با یکدیگر متفاوت است. ولی در کنار این موارد رعایت دکوراسیون با سبک مورد نظر بسیار اهمیت دارد. از این رو میزی که برای این بخش طراحی میشود بسیار اهمیت دارد. کاربردی مطب و نوع مخاطبین مطب و اینکه در آن مطب چه جایگاه ها و کاربری هایی می خواهد طراحی شود.