باید و نبایدهای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

این امر به ایجاد نور مناسب در روز و شب منجر می گردد. استفاده از مصالح با قیمت مناسب نیز می تواند تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی نماید. قدمت زیادی در تاریخ ایران دارند. افرادی که قصد ایجاد تغییرات در طراحی دکوراسیون منزل به سبک سنتی دارند و یا تمایل دارند دکوراسیون داخلی خانه جدید را با سبک ایرانی تلفیق کنند، در ادامه مطلب ایدههایی سنتی برای طراحی دکوراسیون منزل ایرانی معرفی شده است. رنگهای خنثی یا روشن نقش زیادی در این نوع دکوراسیون دارند.

طراحی داخلی مسکونی مدرن

از جمله شاخصهای عرصه بندی فضاها میتوان به میزان عمومی یا خصوصی بودن آنها اشاره نمود. داخل منزل نیز جزو حریمهای خصوصی خانوادهها محسوب میشود. علاوه بر اصول طراحی داخل منزل، نکات مهم و کلیدی دیگری نیز وجود دارد که به دکوراسیون و طراحی داخلی منزل با نتیجه بهتر کمک می کند. انتخاب نوع فرش یا گلیم، بافت و طرح آن امری ذوقی و زیباشناختی بوده، اما با توجه به رواج هنر قالی بافی در بیشتر مناطق ایران، مردم هر منطقه از فرش یا گلیم با بافت و طرح مخصوص همان خطه برای پوشش منازل خود بهره می برند.

اگر سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کردهاید اما همچنان طرفدار مبلمان کلاسیک هستید، بهتر است مدلهای ساده آنها را انتخاب کنید. اغلب از رنگ های تیره برای اتاق خواب افراد بزرگسال استفاده می شود. برای اتاق خواب بچه ها نیز می توانید با چادرها یا قفسه های مخصوص اتاق کودک یا با صندلی هایی راحت که از سقف آویز می شوند این طرح را پیاده کنید. با مشخص شدن هر قسمت از خانه با کارایی خاص، برای مثال آشپزخانه، اتاق خواب و غیره، می توان کار طراحی دکوراسیون را آغاز نمود. برای انتخاب فرش در طراحی دکوراسیون منزل ایرانی گزینههای زیادی از سبک بافت فرش قبایل عشایر قشقایی تا طرحهای منحصر به فرد بختیاری وجود دارد. ایرانیها به نور و روشنایی اهمیت زیادی قائلاند و از همین رو، لوسترهای مجلل و لوکس همیشه پای ثابت دکوراسیون خانههای ایرانی بوده است.

ترکیب طرحهای بته جغه برای کوسن مبلهای راحتی مدرن امروزی، استفاده از تخت های کوچک چوبی به همراه قالیچههای دستی ایرانی در فضایی از خانه، می تواند در کنار طراحی دکوراسیون منزل ایرانی مدرن، حال و هوایی سنتی و قدیمی در خانه ایجاد کند. گلیم ایرانی نیز میتواند گزینه دیگری برای چیدمان دکوراسیون منزل به سبک سنتی و هنری باشد. سبدهای دستبافت بسیار با کیفیت و با دوام هستند و استفاده از آنها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی میتواند حال و هوای چیدمان سنتی را به خانه ببخشد. اما با این حال باز هم افرادی هستند که تمایل دارند در خانه های بزرگ و دوبلکس زندگی کنند.

طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی

با تغییر دکوراسیون آشپزخانه میتوان هنگام پخت غذا احساس یک سرآشپز فوقالعاده را تجربه کرد، استفاده از ظروف درخشان مسی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی گزینه مناسبی است. خانه خوب و استاندارد به ساکنین احساس آرامش می دهد. از ویژگیهای جذاب این نمونه طراحی ایجاد حس آرامش در فضاست که بسیار خوب و مطلوب محقق شده است. در نتیجه سعی کنید یک فضای التقاطی و در عین حال سنتی راحت و زیبا داشته باشید. در حال حاضر به جای حصیر انواع موکت، پارکت، کفپوش و سرامیک را برای پوشش سطح زمین انتخاب می کنند. ما می دانیم که این مورد برای همه مناسب نخواهد بود اما پوست گاوها می توانند جایگزینی برای فرش ها باشند و فضای خاصی در محیط ایجاد کنند.

ما سعی داشتیم رنگ پرده و كوسن ها با تابلو نقاشی هايمان هماهنگ باشند و در كل همه وسايل از نظر سبك و رنگ با هم هماهنگی كامل داشته باشند. اما اگر میخواهید یک دکوراسیون اصیل ایرانی داشته باشید، ما به شما فرشهای دستبافت را پیشنهاد میکنیم. همچنین استفاده از یک کوزه سفالی در کنار سایر ظروف، برای نوشیدن آب خنک، میتواند بسیار هیجان انگیز باشد. برای مثال تفاوت های زیادی در سبک طراحی مدرن و کلاسیک وجود دارد. سایت تخصصی دکوراسیون داخلی منزل اغلب با آموزش نکات جامع و روش های طراحی داخلی، می تواند در کاهش این هزینه ها تا حدود زیادی به شما کمک نماید. برای آغاز طراحی داخلی مسکونی می توان ابتدا به چند سایت طراحی داخلی منزل معتبر مراجعه کرد و نکاتی را آموزش دید.

اگر خانهتان نیاز به تغییر دکوراسیون دارد، نیازی نیست که حتما هزینهی هنگفتی را برای خرید لوازم تزئینی خرج کنید. تغییر سبک زندگی باعث شده که اکثر افراد در آپارتمان های نسبتا کوچک زندگی کنند ولی اگر دکوراسیون داخلی منزل مسکونی کوچک ما طبق اصول طراحی شده باشد خانواده هیچ کمبودی حس نخواهند کرد. ما در این مطلب سعی کردیم تا ریز و درشت دکوراسیون داخلی منزل را به شما ارائه کرده و ویژگیهای بارز آن را بیان کنیم. در تصاویر زیر نمونهای از اقلیم و فرهنگ ارائه شده است. تنها لازم است از طریق لینک های زیر وارد سایت زیگ دکور شوید یا با شماره تماس های ارائه شده برای مشاوره تماس بگیرید.

این نوع فرشها نیز دارای طرحها و رنگبندیهای جذاب و خارقالعادهای هستند که شما میتوانید به تناسب سبک منزل و پالت رنگی آن به تعداد دلخواه فرشهای ماشینی خریداری کنید. در خانههای کوچک نیز شما میتوانید هر المان دلخواه را در اختیار داشته باشید؛ فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج داده و المان موردنظر را در قالبی دیگر ظاهر کنید. اما وجود یک المان با رنگهای گرم میتواند منزلتان را از یکنواختی و سردی نجات داده و گرمای دلنشینی را به آن تزریق کند.

پیشنهاد ما بـه شما اسـتفاده از دو الی سه قاب کوچک اسـت که بـه صورت منظم بر روی دیوار قرار بگیرند. اگر علاقهمند به رنگهای متنوع در فضاهای کوچک هستید، میتوانید از دو یا سه رنگ استفاده کنید اما بیشتر از آن ممکن است باعث شلوغی فضا شوید. این آپارتمان سه طبقه دارای طبقات پارکینگ،همکف و اوّل می باشد. فراموش نکنید که شما شخصاً قرار است در آپارتمان زندگی کنید، بنابراین تنها کسی هستید که خانه را مطابق با میل خود تزئین میکنید. بـه عنوان مثال مبلمان سلطنتی نه نفره برای یک آپارتمان کوچک گزینه مناسبی نیسـت. در حالی که در طراحی داخلی یک خانه هدف اصلی ایجاد فضایی برای زندگی می باشد در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری هدف اصلی عملکرد و بهبود کسب و کار می باشد. دکوراسیون منزل را با سبک مدرن، کلاسیک یا تلفیقی، سلیقه و غریزه زیبایی شناسانه طراح آن دکور، چشمگیر و خاص میکند و لوکس، مجلل و سلطنتی یا ساده بودن طراحی داخلی یک خانه تعیین کننده جلوههای بصری آن نیست بلکه مهارت و دقت و ظرافت کار طراح این جلوهها را به نمایش میگذارد.

چنانچه مدل موردنظر خود را در میان مبلمان فروشگاه نیافتید، کافیست تصویر مبلمان دلخواهتان را برای کارشناسان ما از طریق واتساپ ارسال کنید تا پس از ثبت سفارشتان، مبلمان موردپسند خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید. در زمانهای قدیم از کوزه های بزرگ و کوچک خاک رس برای خنک نگه داشتن آب استفاده میشد. دکوراسیون منزل یکی از مسائلی است که حتی در خانه های با متراژ کوچکتر و در بین اقشار مختلف جایگاه ویژه ای دارد. این عملیات ممكن است شامل خراب كردن و از بین بردن كامل سازه و ساخت مجدد آن باشد یا اینكه تعمیرات اساسی صورت گیرد و یا اینكه روشهایی اتخاذ شود تا پیشروی خرابی و فرسودگی را در سازه كاهش دهد. حفظ دیوان اشعار شاعرهای ایرانی در جای جای خانه، یکی دیگر از روشهایی است که حال و هوای سبک هنری در طراحی دکوراسیون منزل ایرانی سنتی را در خانه ایجاد میکند.

طراحی داخلی خانه کوچک

بیایید حرفهای کلیشه ای راجع به چوبها را فراموش کنیم، بله درست است آنها حس طبیعی خوبی دارند، اما واقعیت این است که آنها بیشتر به خاطر رنگهای خاص و منحصر به فردشان، به خاطر بافتهای بی نظیرشان و به خاطر قدرت زیادشان در سِت شدن با دیگر لوازم دکوراسیونی دوست داشتنی هستند. نماد کامل این نوع معماری ودکوراسیون، ساختمان های متعلق به رم و یونان باستان است؛ دیوارها و ستون های گچبری شده، مبلمان آنتیک، وسیله های دکوری حکاکی شده و سقف های بلند از عناصری هستند که در دکوراسیون کلاسیک جایگاه ویژه ای دارند. فرانسه نماد کشوری لوکس و منحصر به فرد است، معماری فرانسوی از جمله سبک های پر زرق و برق با تزئینات و گچبری های مجلل و پارچه های با طرح و جنس اعلا است. در میان سبک ها، سه سبک کلاسیک، نئو کلاسیک و مدرن، پر طرفدار ترین سبک هایی هستند که عموم مردم از آنها پیروی میکنند و مد نظرشان است.

مزایای واگذاری پروژه به شما چیست؟ شما برای دکوراسیون خانه باید رنگ دیوارها را در نظر بگیرید ، مبلمان موردنظر خود را از قبل تهیه کرده و اینکه به چه مواردی نیاز دارید و چگونگی چیدمان مبلمان توجه داشته باشید. بسیاری از افراد خودشان به تغییر دکوراسیون داخلی می پردازند که هزینه کمتری را پرداخت کنند، اما در نهایت هم زمان بیشتری برای اجرا گذاشته اند و با خراب کاری های زیاد، نمی توانند خانه ای لوکس داشته باشند. ایدههای سنتی که به آنها اشاره شد تنها چند مورد ساده از نکاتی است که پیاده سازی آنها میتواند تغییر زیادی در فضای دکوراسیون خانه ایجاد کند. انتقال گرما و سرمای فراوان به درون واحد مسکونی تنها دستاورد این پنجرهها بود. معمولا طراحی معماری داخلی خانه تاثیر بسیار چشم گیری در ارزش گذاری هر واحد مسکونی دارد. در بازار وجود دارند، استفاده کنید.

این محصولات که برای کف و دیوار استفاده میشوند هم باید زیبا باشند و هم به راحتی تمیز شوند. کاشی و سرامیک برای حمام و سرویس بهداشتی باید به دقت انتخاب شود. برای طراحی داخلی خانه و ویلا باید با اصول طراحی دکوراسیون آشنایی کاملی داشت و ما در گروه معماری مهران طاهری در این مورد ایده های جذابی را برایتان در نظر گرفته ایم. در واقع، فرش یکی از سرمایههای ملی ما به شمار میرود و از بارزترین ویژگیهای دکوراسیون ایرانی است. امروزه طراحی داخلی منزل و ویلا یک هنر تخصصی به شمار می رود. چراغهای قدیمی نیز هر یک بهنوعی میتوانند در زمینه اجرای دکوراسیون سنتی منزل به کار بروند. در پروژه های اجرایی این بخش، طرح های سه بعدی اجرا شده توسط شرکت آیریا نیز بهمراه تصاویر مراحل اجرای آنها قابل مشاهده و بررسی می باشد. همانطور که در ابتدای این مطلب توضیح دادیم، برای طراحی داخلی منزل باید کار را به شرکتهایی بسپارید که کارشناسان طراحی داخلی خانه را در استخدام خود دارند و پروژه خانه شما را با تکیه بر اصول علم انجام میدهند.

عنصری از دکوراسیون داخلی که بیشتر از همه جلوی دید افرادی که وارد خانه میشوند قرار گرفته و جلب توجه میکند، دیوار است. که در گذشته تقریبا در همه خانه ها وجود داشته است . “ورق پلکسی یک ورق نسبتا خشک و تقریبا خش پذیر و حساس است که استفاده بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله تزئینات و دکوراسیون دارد. توی خانه های قدیمی اعیانی، 3 جور حیاط پیدا می شد؛ حیاط نارنجستانی که آن قدر کوچک بود که می شد توی زمستان حتی سقفش را پوشاند، حیاط بیرونی که تقریبا عمومی بود و برای جشن ها و مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت و بالاخره حیاط اندرونی که مثل همین حیاط خانه بروجردی ها، مخصوص استفاده اهل خانه بود. ما ایرانیها به حریم خصوصیمان بسیار حساسیم و برای حفظ این موضوع هرکاری که از دستمان برمیآید، انجام میدهیم.

رعایت بهداشت و نظافت در این دو فضا از اهمیت طراحی داخلی خانه نیمه دوبلکس زیادی برخوردار است. برای داشتن طراحی مناسب آپارتمان و استفاده از تمامی فضاها به نحو احسن، باید نکاتی را رعایت کنید. برای مثال در آشپزخانه ماشین ظرفشویی باید در دسترس سینک قراربگیرد. پس برای داشتن طراحی داخلی زیبا باید هم سبک مورد نظر در اول کار مشخص باشد تا بتوانید وسایل را متناسب و هماهنگ با هم خریداری کنید و هم آنها را با اصول و قاعده و قوانین فنگ شویی در منزل خود بچینید تا ظاهر زیبایی که می خواستید را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین، میتوانید با متخصصی که به کمک «خدمت از ما» استخدام کردهاید، مشورت کرده و برای نقاشی ساختمان قیمت بگیرید.

طراحی داخلی مسکونی کلاسیک