دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

تا زمانیکه داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمیتوان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. به تمام فرآیندها و فعالیتهایی که در داخل سایت خود برای گرفتن رتبه انجام میدهید سئو داخلی یا on page گفته میشود. کدنویسی سایت به چه صورت انجام شده؟ برای ثبت شرکت دیجیتال به صورت مسئولیت محدود هم شرایط زیر باید در نظر گرفته شود. و دهها سوال دیگر که یک متخصص این کار باید آنها را در نظر بگیرد. مشاوران بازاریابی این توانایی را دارند که هویت شخص یا گروههای بزرگ و پیامهای هدفمند بازاریابی آنها را تعیین کنند. مشاوران بازاریابی باید توانایی انتقال پیام و هدف به مشتریان خود را به بهترین شکل داشته باشند. زمانی که شما به عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ، سابقه خوبی در زمینه ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان داشته باشید، قطعاً در همان گام اول می توانید با ثبت برند خود، این محبوبیت و سابقه درخشان را چند برابر کنید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

برای اینکار کافی است وارد صفحه مربوط به ثبت شرکت شده و تمامی اطلاعات و مدارک را براساس نوع شرکت، از طریق فرم های قرار داده شده بارگذاری کرده و به راحتی در سریع ترین زمان ممکن شاهد ثبت شرکت خود به صورت قانونی باشید. بر خلاف بسیاری از تلاش های بازاریابی آفلاین (سنتی)، دیجیتال مارکتینگ به بازاریابان اجازه می دهد تا نتایج دقیق را در لحظه ببینند. گوگل همچنین اخیرا تغییری در طرح پروفایلهای تجاری اعمال کرده است، و به شرکتها اجازه میدهد آخرین پیشنهادات خود را نمایش دهند. به عنوان مثال سایت backlinko یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو است، اینکه الان من در این مقاله به این سایت یک لینک دادم، اعتبار آن را تایید کرده و گوگل هم برای دادن نتایج مناسب به آن اقدام میکند.

در این سال ها این استارتاپ علاوه بر موفقیت چشمگیر با بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، موفق به جذب بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال شد که نهایتاً در سال ۱۳۹۸ به دلیل مشکلات عدیده و عدم برخی از حمایت ها به فعالیت رسمی خود پایان داد ولی توانست کوله باری از تجربه ها را برای بنیانگذار آن به جای بگذارد به گفته حامد صفری این اولین تجربه فعالیت استارتاپی و ایجاد کسب و کار آنلاین برای برایش بود که نهایتا منجر تالیف کتابی در با نام “Digital Marketing in Simple Words” در قالب ذکر تجربیات شد. صنعت بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر است که این امر به دلیل عادتها و سلیقه کاربران صورت میگیرد. این روش تبلیغاتی از چندین زیرمجموعه مختلف تشکیل شده است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

بازاریابی محتوا

یک مشاور دیجتال مارکتینگ، خودش یک دیجیتال مارکتر است و چنین کسی باید دانش کافی در این زمینه داشته باشد. نکته مهم اینجاست که شرکت های دیجیتال مارکتینگ خودشان در زمینه تبلیغات آگاهی کامل دارند، اما اینکه بتوانند در سطح بالا شرکت خدمات خودشان را تبلیغ کنند، می تواند اثر بسیار زیادی بر روی کسب و کار آن ها و محبوبیت و برند شدن در بین مشتریان داشته باشد. » در صورتی که اولا با گوگل ادز همیشه بالا نخواهید بود؛ چراکه گوگل به کسی جایگاه نمیفروشد! حتما شما هم شنیدهاید که خیلی از کارفرماها میگویند «گوگل ادز بریم، بیایم بالا!

این نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای ارتقا محصولات یا خدمات خود، شخص دیگری را واسطه قرار داده و از طریق وی به تبلیغات در فضای آنلاین میپردازید. دیجیتال مارکتینگ به استفاده از کانالهای دیجیتالی و تاکتیکهای متعددی برای ارتباط با مشتریانی که بهدنبال استفاده از فضای آنلاین و بسترهای آن هستند گفته میشود. آیا برای استفاده از این کانال، محاسبات دقیق انجام دادهاید؟ از این ابزارها میتوان به عنوان راهی برای جلب اعتماد مشتری استفاده کرد. مدیریت به همراه مدیر پروژه کانالهای ارتباطی در بازار بزرگ برندها ایجاد میکند تا مشتریهای بیشتری را جلب و جایگاه خودش را تثبیت کند. برای جلب رضایت مخاطب از محتوا و رتبه بندی خوب در دراز مدت، استراتژی بازاریابی SEO خود را درباره موضوعات ایجاد کنید نه کلمات کلیدی حول محور موضوع.

دیجیتال مارکتینگ چیست

در حالی که اگر تعریف ما از کانتنت مارکتینگ «بازاریابی بر محور محتوا» و یا «بازاریابی محتوایی» باشد، می دانیم که استراتژی محتوایی ما باید به گونه ای طراحی و عملیاتی شود که محتوا وظیفه بازاریابی را برای ما به عهده بگیرد. در حالیکه اگر معیار رسیدن به 1000 قرار ملاقات برای تهیه لباس عروس باشد، شما میزان نزدیک تعداد قرار ملاقات برای تهیه لباس عروس را با معیار مورد نظر مقایسه میکردید تا ببینید چقدر به آن نزدیک میشود. اسم برند، نحوه ثبت برند و همیچنین هزینه هایی که برای ثبت شرکت دیجیتال مارکتینگ پرداخت می شود، از نظر مارکتینگی و همچنین از نظر مالی اهمیت بسیار زیادی دارند.

سعی کنید در تصاویر از نام جایگزین و ترجیحا کلمه کلیدی استفاده کنید و هدف از آن عکس را به صورت مختصر توضیح دهید. ابتدا، از یک ابزار سؤو مانند «Ahrefs» برای یافتن صفحاتی با اعتبار بالا، استفاده کنید. ثبت شرکت دیجیتال مارکتینگ مانند بسیاری از برند ها به دو صورت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود انجام می شود. مصرف کنندگان امروزی به کانالهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، لینکدین و تیکتاک وابسته هستند. پایدار ثبت با توجه به استفاده از نیروی تخصصی و کارآمد در این زمینه سعی کرده است تا با راه اندازی سامانه آنلاین ثبت برند، همه دغدغه هایی که در این زمینه وجود دارند را برطرف نماید.

دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی از کانالها را شامل میشود، نکته مهم در این امر، داشتن استراتژی برای استفاده از هر یک از این کانالها است! در این راه که بی تردید مهارتی اکتسابی بوده و با تمرین تقویت می شود ، رعایت اصول اولیه نگارش زبان فارسی سبب می شود تا مخاطب غرق در مفهوم شده و نارسایی ، اشتباهات املایی یا ناهمخوانی های انشایی مانعی بر سر یادگیری وی نباشد . متاسفانه به دلیل اینکه سرعت اینترنت در همه جای کشور یکسان نیست و قطع و وصلی های گاه و بیگاه اینترنت، متاسفانه دانشپذیران دوره به رغم کیفیت بالای اساتید چندان راضی نیستند.

بعید به نظر میرسد. کسب و کاری که بتواند تبلیغات بهتری داشته باشد، می تواند به موفقیت و رشد نیز دست پیدا کندو. پس برای اینکه هزینه های ثبت برند خود را کاهش دهید و بتوانید زمان را به خوبی برای افزایش و رشد و توسعه کسب و کار خودتان مدیریت کنید، عملیات ثبت برند را به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارید. این تکنولوژیها عموماً در خدمت تجربهی کاربری هستند؛ اما در عین حال میتوانند بهسان مانعی در درک محتوای صفحات توسط گوگل نیز باشند، بنابراین هرچند تجربهی کاربری را بهتر میکنند، اما بر سئو اثر منفی میگذارند. در صنعت تبلیغات دیجیتال نیز مانند هر صنعت دیگر فاکتورهای مهمی وجود دارد که بر اساس آنها اعتبار مشاور دیجیتال مارکتینگ مشخص میشود. دیجیتال مارکتینگ مانند یک چتر است که تمام تکنیکها زیر این چتر قرار میگیرد.کارشناس باید علاوه بر اینکه با این تکنیکها آشنا باشد توانایی استفاده از آنها را نیز داشته باشد.

نکته مثبت در بازاریابی محتوا این است که تنها افرادی که به کسبوکار و زمینه تخصصی شما علاقهمند هستند، محتوای شما را دنبال میکنند. تعریف هر کسبوکار از Digital Maketing چیست؟ اما سئو دقیقا چیست؟ در بازاریابی سنتی تبلیغات معمولاً به صورت ارتباط تلفنی با مشتریان، تبلیغات چاپی یا به صورت حضوری و فیزیکی انجام میشود اما در بازاریابی دیجیتال تبلیغات به صورت الکترونیکی و آنلاین رخ میدهد. کسب و کارهای دیجیتال باید به اهداف و آنچه لازم است در کمپینهای دیجیتال انجام دهند واقف باشند. تسلط کافی بر محتوا، سئو و بهینهسازی، جمع آوری داده، گزارش دهی و بسیاری از کارهای دیگر بخشی از این موضوعات است که نیازمند مطالعه و آموزش است. این حرفه به دانش و تجربه کافی در خصوص طراحی استراتژیهای بازاریابی نیاز دارد و به همین جهت تجربه و سابقه کاری در این امر از ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.

باید تا حد امکان به افراد مختلف اطلاع رسانی کرد که محتوا در سایت ما وجود دارد. اهمیت لینک سازی تا حدی است که میتوان گفت حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از فرایند سئوی یک وبسایت به لینک سازی اختصاص دارد اما منظور این نیست که سئوی داخلی اهمیت کمتری دارد و میتوان از آن صرفنظر کرد یا انجام آن را به بعد موکول کرد! هرچقدر محتوای شما غنیتر و بهتر باشد، کاربران بیشتر به آن علاقمند میشود و به این فکر میافتند که شما را در شبکههای مجازی دنبال و به دیگران معرفی کنند. به عنوان مثال مشاور باید برای تولید محتوای بهتر وضعیت سئو را بهبود بخشیده و در صورت نیاز ارتباط مناسبی بین بخشهای دیگر و کارشناس شانار گروپ سئو برقرار کند.

برندها و شرکتهای مختلف برای انجام این کار امکانات بسیار بیشتری برای ارتباط با مشتریان در اختیار دارند؛ از جمله این امکانات میتوان به ویدئو، ایمیل، موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی اشاره کرد. میتوان از مهمترین ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ به این مورد اشاره کرد. درواقع عنوان صفحات میتوانند بیشترین اطلاعات را در مورد موضوع متن در اختیار گوگل قرار دهند. کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، به خوبی با این موضوع آشنا هستند اما نکته مهم اینجاست که برای انتخاب نام برند در این زمینه باید به فاکتور های مختلفی توجه شود که از مهم ترین آن ها، توانایی ثبت کردن به زبان انگلیسی و البته نداشتن مسائل حقوقی و یا ثبت نشدن در گذشته می باشد. همه کلمات کلیدی به یک اندازه محتوا نیاز ندارند، بلکه حجم محتوای موردنیاز بر اساس رفتار رقبا، گسترده بودن موضوع و میزان رقابت تفاوت میکند.

مرز باریکی وجود دارد که بازاریابی محتوا را با تولید محتوا جدا میسازد. یک مشاور بازاریابی دیجیتال برای حفظ روابط خوب با مشتری نیاز به یادگیری مهارتهای ارتباطی دارد. مهارتهای ارتباطی شامل ایجاد روابط خوب، کسب اطلاعات و ایجاد اعتماد نزد مخاطب میشود. استراتژی محتوا شامل بررسی نیازهای مخاطب، انتخاب محتوای مناسب، اولویت بندی محتواها و انسجام بین محتواهای تولیدی و مواردی از این قبیل است. در ضمن، نمایش این تبلیغات ترافیک ورودی و بازدید وبسایت را افزایش میدهد. موفقیت سئو که منجر به افزایش ترافیک سایت میشود . در همین اینستاگرام کم نیستند افرادی که میگویند چگونه با راه اندازی یک سایت و یک پیج، یک شبه میلیاردر شویم! در زمینهی استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا، سایت و منابع آموزشی آنلاین کم نیست. دیجیتال مارکترها میتوانند بسته به استراتژی خود، از طریق پولی که در اختیار دارند و کانالهای رایگان، اهداف خود را عملی کنند؛ مثلاً یک بازاریاب محتوایی میتواند سراغ تهیه محتوا برای وبلاگها برود که ثابت شده این کار بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب داشته است.

معمولاً دغدغه های کار اداری این نگرانی ها را بیشتر کرده و به خصوص برای کسانی که با فضای اینترنت و سرعت در کسب و کار ها سر و کار دارند، کمی سخت و ملال آور است. هر چند از فضای اینترنت و کار دور باشیم نیز به خوبی می دانیم که تبلیغات برای برند هایی کخه قصد بزرگ شدن در بازار را دارند، می تواند حرف اول را بزند. در بخش ایمیل مارکتینگ نیز مارکترها به تدوین و اجرای کمپینهای ایمیلی میپردازند و در آن کمپین از پروموشنها و محصولات جدید به کاربران میگویند. این کمپینهای تبلیغاتی با هدف آگاهیبخشی و اطلاعرسانی به مخاطبان و جذب مخاطبان راغب (Leads) و مشتریان جدید راهاندازی میشوند. این تفاوت جایگاه به علت تفاوت در فاکتور های مورد توجه آنها ایجاد می شود. تکنیک های سئو خاجی چه مواردی را می تواند شامل شود؟

دیجیتال مارکتینگ

این تکنیک شامل روشهایی برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو است که گوگل آن روشها را مجاز می داند و از ما می خواهد از آن ها استفاده کنیم. این نوع SEO شامل فاکتورهایی خارج از وبسایت شما است که مستقیماً آنها را کنترل نمیکنید. این خبرنامهها، مخاطبان شما را از محصولات جدید، رویدادهای آینده، اخبارهای مربوط به صنعت و هرگونه اتفاق قابل توجه دیگر در زمینه کسبوکار آگاه میکنند. اگر این شاخص ها پنهان شوند ،خوانندگان ممکن است قبل از اینکه متوجه تبلیغات آن شوند، زمان قابل توجهی را صرف تعامل با محتوا کنند. اگر نگوییم بازاریابی دیجیتال اصلیترین زیرشاخه علم بازاریابی است، باید بگوییم همگام با دنیا پیش نرفتهایم! علاقه به یادگیری در این حوزه که همواره در حال تغییر و پیشرفت است، بسیار اهمیت دارد. مشاوری که از قدرت کافی برای مدیریت پروژه و گروه خود برخوردار است، میتواند نقش مؤثری بر تمام جنبههای مختلف پروژه داشته باشد.