روی شاسی نصب می شوند

به عنوان مثال می توان به مناطق کوهستانی روستایی یا حتی مناطق دور افتاده جزیره اشاره کرد. این شرکت اولین موتورهای دیزل با دور بالا را اختراع نمود. از دیزل ژنراتور برای تولید برق در مکانهای دور افتاده استفاده میشود. مثلاً لزومی ندارد یک مولد دائم دارای تابلوی کنترل اتوماتیک ژنراتور در زمان قطع برق شهر باشد. این ژنراتورها دارای یک مخزن سوخت بزرگ و یک موتور با راندمان سوخت بالا هستند که به آنها اجازه می دهد در مواقع اضطراری برق کل خانه را تامین کنند.

موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدلهای قبلی که سروصدای بیشتر و هزینههای تعمیر و نگهداری باتری دارند، غلبه کردهاند. تهران-تقریبا تاریخ اختراع اولین مولد برق به زمان کشف انرژی الکتریسیته بر می گردد. آلترناتور قسمتی از دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای گازی است که همانند یک اینورتر (inverter)، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریسیته تبدیل میکند. ژنراتور را می توان نوعی «پمپ الکتریکی» در نظر گرفت که باعث می شود الکتریسیته از میان سیم ها جریان یابد. در برخی مواقع دستگاه تنها یک هشدار می دهد اما در برخی مواقع خاموش می شود. ممکن است برخی افراد سوال کنند که با وجود نیروگاه ها و شبکه برق سراسری پس چه نیازی به دیزل ژنراتور داریم؟ در مواقعی که جریان برق سراسری دچار قطعی می شود ژنراتور برق اضطراری وظیفه تامین برق را تا زمان وصل شدن جریان برق سراسری دارد. ژنراتور دائم کار برای امور نیروگاهی یا برق سراسری هستند. ژنراتور پایه معمولاً در اماکنی که موقتاً به برق نیاز دارند به کار میآیند.

ساخت دیزل ژنراتور از دیگر فعالیت های این شرکت است. شما از این نوع دستگاه ها بارها در باغ ها، موتورخانه ها و دیگر مکان ها مشاهده کرده اید. ژنراتورها در توانهای مختلف را میتوان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. این شرکت را میتوان از بزرگترین شرکتهای دنیا به حساب آورد. برای این منظور لازم است تا لیستی از دستگاه های مصرف کننده تهیه کنید و به دو دسته سه فاز و تک فاز تقسیم کنید وهرکدام را به صورت جداگانه محاسبه کنید . البته کارشناسان شرکت توان محاسبه شده از طریق شما را مجدداً بررسی خواهند نمود .

قیمت دیزل ژنراتور

با توجه به طبقه بندی فوق یک دستگاه دیزل ژنراتور یک مولد برق (اصطلاحا ژنراتور برق) است که توسط یک موتور با سوخت گازوئیل (دیزل) به منظور تولید انرژی الکتریکی بصورت یکپارچه بسته شده (کوپله شده Coupled) که در آن موتور دیزل با سوزاندن سوخت گازوئیل آنرا به انرژی مکانیکی دورانی برای چرخاندن ژنراتور تبدیل کرده و ژنراتور این نیروی دریافتی را به انرژی الکتریکی تبدیل مینماید. کمپانی دوسان (DOOSAN)با تولید ماشین آلات درسال ۱۹۳۷ در کره جنوبی افتتاح شد. سال ۱۹۲۵ بود که شرکت کاترپیلار با ادقام دو شرکت تأسیس شد. از دیگر اقدامات قابلتوجهی زیمنس در این حوزه میتوان به خرید شرکت «آی.متریکس تکنولوجیس» (iMetrex Technologies)، شرکت فعال در حوزه تأمین سیستمهای امنیتی اتوماسیونسازی و تأمین سیستمهای مرتبط با اتوماسیونسازی ساختمانها و خدمات مرتبط با این حوزه، در سال ۲۰۲۴ اشاره کرد.

کاربرد دیزل ژنراتور

شرکت کامینز در ایالات متحده قرار دارد. هر لیتر سوخت 0.73 کیلوگرم کربن خالص ، 2.6 کیلوگرم دی اکسید کربن آزاد شده در هر لیتر سوخت دیزل دارد. هر رتبه بندی با ساعت و ضریب بار محدود می شود. ژنراتورها براساس برنامه دارای رتبه بندی مختلف هستند ، چهار رتبه بندی اصلی وجود دارد. حالت آماده به کار اضطراری (ESP) و توان محدود زمان (LTP) برای برنامه های آماده به کار ، پیوسته (COP) و قدرت با نرخ اولیه (PRP) هنگامی که به عنوان منبع اصلی برق استفاده می شود. برای اینکه از بروز چنین اتفاقی پیشگیری کنید، باید هر هفته دستگاه خود را روشن کرده و اجازه دهید تا 5 دقیقه کار کند. به عنوان مثال، برخی از ژنراتورها به شما اجازه می دهند تا آنها را از راه دور راه اندازی کنید.

سرعت در موتورهای دالاندر به نسبت ۱ به ۲ میباشد.

در این مقاله برآن شدیم تا برندهای معروف این دستگاههای مهم را معرفی و بررسی کنیم. با این حال بهتر است شما با برندهای معروف موتورهای دیزل و ژنراتور آشنایی مختصری داشته باشید. با این حال معروف ترین دیزلها از قرار زیر هستند. روغن موتور باید در زمان خاموش کردن ژنراتور در فاصه زمانی معین با استفاده از میله اندازه گیری بررسی گردد.سطح روغن را تا حد امکان نزدیک به علامت کامل روی میله اندازه گیری قرار دهید (درنظر داشته باشید کیفیت و مارک روغن مشابه قبل باشد). از ویژگی کنتاکتور ها می توان به این مورد اشاره کرد که این قطعه الکتریکی از نظر ابعاد و اندازه تقریباً کوچک است و می تواند به راحتی در جای مورد نظر نصب شود. دیزل ژنراتور انرژی حاصل از سوخت گازوئیل یا گاز را به انرژی جنبشی تبدیل میکند و ژنراتور را جهت تولید برق با دوری ثابت به حرکت در می آورد.

عامل تاثیرگذار دیگر در قیمت، و همچنین خرید و فروش دیزل ژنراتور قدرت آن است. به همین دلیل با قیمتهای متفاوتی به فروش میرسند. از طرف دیگر به دلیل وارداتی بودن دیزل ژنراتور افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت فروش این ماشین آلات می شود. از طرف دیگر همانطور که اشاره شد عدم دسترسی به شبکه برق در مکانهای دورافتاده و یا پروژههای کاری و همینطور نیازمندیهای حمل و نقل، دیزل ژنراتور را بهتنها گزینهی ممکن برای فعالیت در شرایط خاص تبدیل کرده است. اما حتی در صورت وجود گاز و گازوئیل در یک منطقه، دسترسی و جابجایی آسان گازوئیل در کنار قیمت مناسب آن این مورد را به انتخاب اکثر صنعتگران و کارخانهداران تبدیل میکند. این شرکت کمتر از سی سال است که به وجود آمده ولی قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول آن، باعث شده از سراسر جهان مشتری داشته باشد.

به خاطر اینکه قابل اعتماد بودن خدمات آنها بر افراد زیادی اثر می گذارد، واقعاً چاره ای ندارند جز اینکه یک منبع برق پشتیبان قابل اطمینان هم برای کار خودشان و هم برای مشتریان شان، داشته باشند. موتورهای دیزلی می توانند از بسیاری مشتقات روغن خام کار کنند. سرعت در موتورهای دالاندر به نسبت ۱ به ۲ میباشد. سهام این شرکت در بورسهای بزرگ بین الملل معامله میشود. رنج قدرت موتورهای ساخت این شرکت بین ۸۰ تا 700 kVA است.

مايع خنک کننده (ضد يخ) فقط بعنوان جلوگيري از يخ زدگي مورد استفاده نيست در مقابل گرما جهت جلوگيري از جوش آوردن آب و پوسيدگي جلوگيري ميکند. تمرین موتور حداقل یک بار در ماه یا هر 15 روز به مدت 30 دقیقه توصیه می شود.هنگامی که صحبت از تعمیر و نگهداری موتور می شود، توصیه می گردد که به طور منظم بازرسی انجام شود زیرا تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بهتر از تعمیر واکنشی است. به همین خاطر در این قسمت شکوه صنعت چند مدل از ژنراتورهای تولید شده توسط این کمپانی را برای شناخت بهتر این محصولات ارائه کرده است. یک یا چند دیزل ژنراتوری که بدون اتصال به شبکه برق عمل می کند در اصطلاح در وضعیت جزیره عمل می کنند که ویژگی های چند ژنراتور موازی که مزایای استفاده از افزونگی و بهره وری بهتر در بارهای جزئی را دارند، فراهم می کند. سلام وضعیت قطعی برق تا کی ادامه داره؟

هنگامی که موتور دیزل میل لنگ را می چرخاند ، سیم ها سپس در سراسر میدان مغناطیسی حرکت میکنند ، که می تواند بارهای الکتریکی را در مدار القا کند. دیزل ژنراتور ها، ترکیبی از موتور گازوئیل سوز، ژنراتور و نوع های مختلف متعلقات فرعی و اصلی ماننده اطاقک سایلنت، شاسی ، عایقهای صدا و حرارتی، سامانه های کنترلی، قطع کنندههای استندبای مدار کنترل، سامانه مولد گرما، دستگاه استارت اتومات و غیره کـه به قصد تولید برق مورد استفاده قرار میگیرند، مـیگویند. به طور معمول آنها در مکان های روستایی که به شبکه برق متصل هستند راه اندازی می شوند و می توانند به عنوان منبع اصلی برق یا برای سیستم پشتیبان استفاده شوند. هنگامی که برق شبکه وجود دارد ، اتصال همزمان یک ژنراتور باید با کنترل های ویژه انجام شود تا آنها به طور موازی کار کاراسهند کنند. لینز یک شرکت ایتالیایی است که کار خود را در سال ۲۰۰۲ آغاز نموده است.

معمولاً دیزل ژنراتور، به صورت یکجا خریداری نمیشوند.

موتورها معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت به سرویس دهی نیاز دارند ، اما بازه سرویس توسط سازنده موتور تعریف می شود. اگر این مسئله را به اتومبیل ربط دهید ، با سرعت 50 مایل در ساعت یا 80 کیلومتر در ساعت ، در 500 ساعت رانندگی ، معادل 25000 مایل یا 40،000 کیلومتر خواهد بود! ژنراتورهای دیزل در بسیاری از برنامه های کاربردی همه کاره در سراسر جهان استفاده می شود. ژنراتورهای این شرکت در کنار یک موتور دیزل پرقدرت میتواند بسیار خوب عمل کند و بازده خوبی از خود نشان دهد. برای داشتن یک دیزل ژنراتور شما باید در کنار انتخاب یک موتور دیزل مناسب، یک ژنراتور یا همان آلترناتور مناسب هم خریداری کنید. استاتور تحریک کننده در هنگام چرخش جریان در روتور تحریک کننده را القا می کند. شما میتوانید دیزل ژنراتور بنز ساخت شرکت موتور سازان ایران را در بازه قدرت ۲۰ تا 100 kVA خریداری نمائید.

انواع دیزل ژنراتور ابتدا باید بررسی کنیم که چه میزان لوازم برقی مورد استفاده داریم که باید با دیزل ژنراتور کار کند.پلاک های نام دیزل ژنراتور دارای مقادیر مناسب برای kW ، kVA هستند. البته تمام مولدهای برق فقط با گازوئیل کار نمیکنند. چرخه تنزل به این معناست که موتور بزودی بهطور تغییرناپذیری آسیب می بیند و ممکن است هرگز شروع بکار نکند و زمان طولانی تری قادر نخواهد بود که به تمام توان زمانی که نیازمند است، دست یابد. بر حسب کاربرد، کارخانجات سازنده مولدها چهار نوع را پیشنهاد می دهند: اضطراری، پایه، دائم و چند منظوره و اینکه ژنراتور باید توان مورد نیاز پیش بینی شده معتبر را بدون آسیب فراهم کند این امر با دادن یک یا چند رتبه به ژنراتور بدست میآید.

بر حسب کاربرد، کارخانجات سازنده ژنراتورچهار نوع را پیشنهاد میدهند: اضطراری، پرایم، دائم و چند منظوره. در حال حاضر این شرکت کشور ما را تحریم کرده ولی یک شرکت ایرانی اقدام به مهندسی معکوس این محصول نموده است. شرکتهای تقریباً زیادی در سراسر جهان حتی در کشور خودمان، ایران، اقدام به طراحی و ساخت موتورهای دیزل نمودهاند. روش خرید دیزل ژنراتور به این صورت است که شما باید با توجه به میزان قدرت مورد نیاز خود اقدام به خرید یک موتور دیزل و یک دستگاه ژنراتور بفرمائید. میزان مصرف سوخت در تمامی دیزل ژنراتور آکبند تقریبا با یک تلرانس کم در حدود 0.16 لیتر برای هر کاوآ می باشد.

در سال 1831 ، دانشمند مایکل فارادی کشف کرد که وقتی یک آهنربا به داخل سیم پیچ سیم منتقل می شود ، جریان الکتریکی در سیم جریان می یابد. سپس یک سیم به طور مکرر در اطراف میل شفت ژنراتور پیچیده می شود که بین آهنربا و در میدان مغناطیسی قرار می گیرد. بهترین کار این است که اول به سوالات زیر پاسخ دهید و آنها را در یک دفترچه یادداشت کنید، سپس به یک مرکز معتبر برای خرید مراجعه کنید. این انرژی مکانیکی سپس یک میل لنگ را چرخانده و برق تولید می کند. در کاربردهای خانگی معمولاً ژنراتور در زمانی که برق می رود، برق واحدهای مسکونی را برای مدت معینی با توجه به ظرفیتی که دارد، تامین می کند. معمولاً دیزل ژنراتور، به صورت یکجا خریداری نمیشوند. استمفورد ، تولید کننده تک ژنراتور، زیرمجموعه کامینز است.

هر رتبه بندی با ساعت و ضریب بار محدود می شود.

و نبود و یا قطعی مداوم برق میتواند به صنایع مختلف خسارات جبران ناپذیری وارد کند و زندگی روزمره انسانها را مختل کند. 9. همواره سلامت باطری را کنترل کنید. تصور کنید یکساعت برق بیمارستانی قطع شود … آنها می توانند به عنوان منبع اصلی برق یا در صورت قطع برق استفاده شوند. هنگامی که به عنوان منبع اصلی برق استفاده می شود (به عنوان مثال وقتی منبع تغذیه برق وجود ندارد یا شبکه برای استفاده از آن بسیار ضعیف است) از این به عنوان “حالت جزیره ای” یاد می شود.

دیزل ژنراتور چیست