بهترین لپ تاپ ارزان دانشجویی تا 6، 7، 8، 9، 10، 12 و 15 میلیون 1401

قدرت این لپ تاپ برای انجام کارهای مختلف کاملا مناسب است و مشخصات یک لپ تاپ خوب برای دانشجو را دارد. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و باتری سه سلولی 42 وات ساعت اشاره کرد. در مجموع، اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی ارزان برای مصارف نیمه‌حرفه‌ای و روزمره هستید، اچ پی گزینه‌های مختلفی برای شما دارد که لپ‌تاپ 15.6 اینچی HP G7-250-A یکی از آنهاست.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 (IP – DC

برخلاف مدل قبلی که از سری سلرون پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کرد، در این‌جا شاهد کمی ارتقا هستیم. سری پردازنده‌های پنتیوم در تعداد هسته و رشته‌ها دو برابر سلرون‌ها هستند که این موضوع در قدرت این CPUها نیز تأثیرگذار است. Pentium N5030 اینتل چهار هسته و چهار رشته دارد و قرار است قدرت این لپ‌تاپ اقتصادی لنوو را تأمین کند.

با این مشخصات نمی‌توانید استفاده خیلی سنگینی از آن داشته باشید اما برای استفاده متوسط و سبک، می‌تواند گزینه مناسبی باشد و در انجام اکثر پروژه‌های دانشجویی، شما را همراهی کند. لپ‌تاپ دل 11.6 اینچی با ضخامت کمتر از 21 میلی‌متر برای فعالیت‌های روزانه شما بسیار‌ ایده‌آل است. ناگفته نماند کیبورد این لپ‌تاپ نور پس زمینه ندارد، اما از آنجایی که به صورت جزیره‌ای طراحی شده است تایپ ده انگشتی را آسان‌تر می‌کند و درصد اشتباه تایپی را کاهش می‌دهد. این مدل لپ تاپ ها از ظرفیت باتری زیادی برخوردار نیستند و نباید از آنها انتظار شارژ دهی طولانی را داشته باشید .

بهترین لپ تاپ ارزان دانشجویی تا 6، 7، 8، 9، 10، 12 و 15 میلیون 1401

شما دانشجویان و دانش آموزان عزیز به دلیل هزینه هایی که صرف تحصیل خود می کنید، معمولا با محدودیت بودجه روبرو هستید. از این رو باید لپ تاپی را انتخاب کنید که علاوه بر دارا بودن مشخصات لازم، مقرون به صرفه نیز باشد. بر روی این لپ تاپ هارد دیسک نصب نشده و قابلیت نصب هارد دیسک را هم ندارد. به همین دلیل برای افزایش میزان حافظه داخلی فقط می‌توان یک حافظه SSD دیگر از نوع M.2 به لپ تاپ اضافه کرد. پردازنده گرافیکی Intel UHD for 11th Gen که در این لپ تاپ به کار رفته، برای کارهای سبک و عادی از طریق مقاله جدید کلیک کنید کافی است. پردازنده گرافیکی Intel UHD 605 برای کارهای عادی و سبک کاملا کافی است و برخی بازی‌های قدیمی یا سبک جدید را هم به خوبی اجرا می‌کند.

درمجموع اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت و سبک برای انواع کاربری‌های روزمره خود هستید، مدل R521JB ایسوس می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. واقعیت این است که خرید لپ تاپ دیگر به راحتی مانند چند سال پیش نیست. اکنون ، برای خرید یک لپ تاپ جدید ، در خوش بینانه ترین حالت باید 10 میلیون تومان هزینه کنید. با وجود افزایش روزانه قیمت لپ تاپ دانشجویی بسیاری از آن گزینه‌ها از دسترس خارج شدند و چاره‌ای به جز خرید ارزان ترین لپتاپ دانشجویی که فاقد بیشتر ویژگی های یک لپ تاپ دانشجویی هستند باقی نمانده است. بسته به نرخ ارز، تغییرات جهانی بازار لپ تاپ و عرضه مدل های جدید تر، معمولا قیمت لپ تاپ همیشه دارای یک نوسانات است، اما اگر که از ما می‌شنوید، خرید خود را بسته به نیاز خودتان همین امروز انجام بدهید. بر روی این نوسانات کم و زیاد نمی‌توان حساب باز کرد، از سوی دیگر تحولاتی همانند افزایش ناگهانی نرخ ارز یا کاهش عرضه نسبت به تقاضای بازار می‌تواند موجب ضرر شما شود.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی Victus 15-FA0031DX-AA

صفحه نمایش این محصول دارای اندازه ۱۴.۱ اینچی بوده و کیفیت HD دارد و نرخ بروزرسانی تصویر آن معادل ۶۰ هرتز است. برای شروع یکی از محصولات برند ایسر را برای شما در نظر گرفته‌ایم. یکی از کمپانی‌های بسیار معروف و با سابقه عالی که در ساخت لپ تاپ‌ها و مانیتورها فعالیت گسترده دارد. این برند در همه رده‌های قیمتی محصولات بسیار با کیفیتی را در اختیار شما می‌گذارد.

  • از این رو، برای ادیت عکس در فتوشاپ، پریمیر و یا لایت‌روم ممکن است به مشکل بخورید.
  • اما به طور معمول لپ تاپ 13 تا لپ تاپ 15 اینچی گزینه هایی مناسب برای دانشجویان می باشند.
  • اندازه 15.6 اینچی و کیفیت HD از مشخصات رایج این صفحه نمایش است.
  • در صورتی که بودجه ی در نظر گرفته شده برای خرید لپ تاپ شما محدود می باشد می توانید لپ تاپ هایی با رم 4 گیگا بایت خریداری کنید و در آینده آن را تا 4 گیگ دیگر ارتقا دهید.

در این بخش در حقیقت چند لپ تاپ از خانواده بزرگ IdeaPad 3 که مجهز به صفحه نمایش فول اچ دی هستند را در ادامه معرفی می‌کنیم، این لپ تاپ‌ها به راحتی در بخش‌های رم و حافظه SSD قابل ارتقا هم هستند. اندازه بعدی 17.3 اینچ است که معمولا برای لپ تاپ‌های گیمینگ به کار می‌رود. این اندازه بزرگ به همراه سخت افزار قوی که نیاز به خنک کننده سنگین دارد باعث می‌شود وزن لپ تاپ در حد 2.5 کیلو و بیشتر بالا رود. به همین دلیل این اندازه برای دانشجویان که نیاز به حمل دائمی لپ تاپ دارند، مناسب نیست. اکثر لپ تاپ‌های ارزان قیمت (زیر 10 میلیون) حافظه SSD ندارند و فقط مجهز به هارد دیسک مکانیکی هستند.

این لپ‌تاپ را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان و افرادی دانست که تمایل به خرید لپ ارزان قیمت دارند. لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 به دلیل عملکرد قوی پردازنده Core i3 نسل هشتم، نمایشگر 1080p روشن و عمر باتری طولانی، در کنار قیمتی مقرون به صرفه، جایگاه خود را در صدر بهترین لپ‌تاپ‌های زیر ۵۰۰ دلار کسب کرده است. اگرچه Aspire 5 بسیار نازک‌تر از برادر خود، Aspire E 15 است، اما Aspire 5 فضای کافی برای باتری دارد که حدود 9 ساعت دوام می‌آورد. هرچند، دیگر چیزی به نام «بهترین لپ تاپ بازار تا 3 میلیون تومان یا 5 میلیون تومان» وجود ندارد. اگر به هر دلیلی بودجه کافی برای خرید لپ تاپ را ندارید، بهتر است سراغ لپ تاپ های دست دوم بروید یا به فکر ارتقا لپ تاپ خود باشید.