خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

بزرگترین چالش ها زمانی به وجود می آیند که هنگام خرید دقت کافی را اعمال نکنید. علاوه بر نکات بیان شده در این مقاله، شناخت دقیق نیازهای پروژه و توانمندی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت این موضوع، استاندارد بودن تجهیزات هوشمندسازی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استانداردهای بین المللی IEC و CE از جمله مهمترین استانداردهای موجود در این زمینه است. بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات هوشمندسازی ساختمان اقدام به ارائه خدمات پس از فروش برای محصولاتشان می کنند. قبل از خرید از صحت و کیفیت خدمات پس از فروش محصول مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

تفاوت هوشمند سازی ساختمان و خانه هوشمند

حسگرهای هوشمند بدون هدر دادن آب، گیاهان حیاط یا باغ شما را آبیاری می‌کنند و آبیاری را هنگام بارندگی متوقف می‌کنند. یکی از مزایای این فناوری پیشرفته این است که نیازی به اتصال به هاب مرکزی ندارد. این دستگاه‌ها حتی می‌توانند مکان شما را در خانه تشخیص دهند و دمای اتاق را مطابق با حضور شما تغییر دهند.

این فرمان چه صوتی باشد، چه کنترل از راه دور یا فشار دادن دکمه‎‌ای در اپلیکیشن گوشی یا تبلت،‌ خانه به آن واکنش نشان می‌دهد. اکثر وسایلی هم که به شبکه‌ی هوشمند خانگی متصل می‌شوند، به روشنایی، امنیت، سرگرمی و تنظیم دمای اتاق مربوط می‌شوند. اگر شما در خانه نباشید، آیفون تصویری که زنگ بزند، اپلیکیشن آن فرد را نشان می‏دهد و شما می‏توانید با او صحبت کنید یا حتی می‏توانید به او اجازه بدهید وارد شود تا شما برسید. همچنین می‏توان سیستم را طوری تنظیم کرد که وقتی در منزل نیستید به صورت رندوم چراغ‏ها را خاموش و روشن کند. مواردی که در بازار به فروش می‏رود مثلا ساعت پنج تا شش هر بعدازظهر چراغ را روشن می‏کند که طبیعتا امنیت کمتری دارد، ولی طبق این سیستم اتوماسیون چراغ‏ها به صورت رندوم خاموش و روشن می‏شوند. یکی دیگر از ویژگی‏ های این سیستم این است که دوربین‏های تعبیه ‏شده در آن، به محض اینکه تحرکی در خانه ببینند تا چهار یا پنج ثانیه با کیفیت اچ‏دی فیلم می‏گیرند.

  • در این شیوه از هوشمند سازی خانه که فاقد سیم کشی است هیچ اهمیتی ندارد که سال ساخت خانه شما چه سالی است یا اینکه چه زیرساخت هایی در خانه شما بنا نهاده شده.
  • علاوه بر این عمر مفید تجهیزات خانه بدین طریق افزایش پیدا خواهد کرد و یقینا می توانید کمترین مزان استهلاک را در تجهیزات شاهد باشید.
  • از کنترل سیستم های روشنایی گرفته تا کنترل تجهیزات الکتریکی، سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل درهای ورودی و … .
  • این شرکت‏ها به کنسرسیومی که آلمانی‏ها تشکیل داده‏اند وارد شده‏ اند و دیوایس‏های خود را بعد از تولید، برای تایید کیفیت به آزمایشگاه های آلمانی می فرستند تا از نظر کیفیت تایید شود.
  • برخی دیگر نیز مانند دوربین‌های مداربسته‌ی پیشرفته، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری داشته باشند.
خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

طرح امنیت هوشمند ، در واقع برای محافظت خانه شما از طریق ، دستگاه های هوشمند نظیر تلفن و رایانه است و حفاظت از خانه شمارا بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما در منزل یا در جای دیگر هستید تضمین می کند. به عنوان مثال ، شما در حال خرید از سوپرمارکت نزدیک خانه تان هستید ، و یک نفر از طریق پنجره وارد خانه شما می شود. به هر حال ممکن است شما در حال رانندگی به سمت خانه باشید و با توجه به خاموش بودن زنگ هشدار سیستم در حال رانندگی متوجه این اخطار نشوید که در این صورت سیستم امنیتی بعد از ارسال اعلان به شما .

پارکینگ هوشمند یا Smart parking یکی از موضوعات جدید و جدی در زمینه ی هوشمند سازی خانه هوشمند است. محصولات KNX همه آنچه که برای لذت بردن از زندگی در یک خانه مدرن نیاز دارید فراهم می‌کند. روش کار این سیستم به این طریق است که در صورت مشاهده­ دود، آتش، حرارت، گاز منوکسید کربن و خطرات این چنینی پیام ­های هشدار صوتی و تصویری توسط سیستم اعلام حریق به مالک خانه داده می شود که تا حد زیادی مانع تلفات جانی و مالی می شود. سنسور در لغت به معنی حسگر می باشد که از خصوصیات بسیار مهم یک خانه هوشمند بشمار می آید و با استفاده از آنها در بخش های مختلف خانه می توان سناریو های متفاوتی را اجرا نمود. حال شما را با نمونه هایی از این ابزارها و امکانات تعبیه شده در خانه هوشمند ایرانی آشنا می کنیم. استفاده از شبکه‌ی توری که با روترهای متعدد سیگنال‌های بی‌سیم را از چندین مکان به شیوه‌ی مؤثرتری توزیع می‌کند، می‌تواند مشکل سیگنال ضعیف را حل کند.

مبتنی بر کنترل اجزای ساختمان از راه دور است که به وسیله تلفیق دانش های مختلفی نظیر الکترونیک، برق ساختمان، برنامه نویسی و شبکه ساخته می شود. کارشناسان خانه های هوشمند از مرحله آنالیز، طراحی هوشمند تا نصب و پشتیبانی تجهیزات در کنار شما خواهند بود. در زمان هایی که دور از خانه هستید ، فناوری اینترنت اشیا قادر است تا اشیای خانه شما را تبدیل به یک کامپیوتر با قدرت و توانمند کند به گونه ای که توانایی انجام مواردی همچون اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل ، انتشار اطلاعات و انتقال اطلاعات را داشته باشند . هزینه خانه هوشمند چگونه محاسبه میشود؟ خانه هوشمند یک مجموعه خانگی ا…

قسمت های مختلف آشپزخانه هوشمند

اساس کار این پروتکل ها امواج رادیویی ماند خانه هوشمند و یا اینترنت ( هوشمند سازی بیسیم ) ، بدون نیاز به هیچگونه سیم کشی، می باشد. در نتیجه بدون نیاز به ذره ای تغییر در سیم کشی ساختمان و یا نیاز به سیم کشی اضافه خانه هوشمند بیسیم ارزان پیاده سازی می شود. از مزایای سیستم خانه هوشمند می توان به قیمت مناسب و هزینه نصب بسیار کم آن نسبت به حالت دیگر اشاره کرد. در حال حاضر بسیاری از برندهای ایرانی مطرح پیشرفت چشم گیری در زمینه خانه هوشمند داشته اند. بنابراین همین موضوع باعث شده که برندهای ایرانی انتخاب خوبی برای داشتن یک خانه هوشمند ارزان باشد.

امنیت KNX در هوشمند سازی ساختمان