تفاوت پرده برقی، پرده هوشمند یا پرده اتوماتیک چیست؟ 

پرده هوشمند در بین مردم سراسر جهان از جمله ایران رواج یافته است. در این مقاله تفاوت، عملکرد و نحوه نصب پرده موتوری را توضیح می دهیم.

قرن هاست که پرده ها مهمان خانه های ما بوده اند و زیبایی، راحتی و امنیت را به خانه های ما می بخشند. شواهد تاریخی نشان می دهد که در دوران کلاسیک از پرده های ضخیم برای تقسیم اتاق ها در Olynthus، Pompeii، شهری سوخته در ایتالیا، و Herculaneum استفاده می شد. 2-6 موزاییک های قرن نشان می دهد که در کاخ ها و خانه ها پرده ها از میله های آهنی آویزان شده است. با مدرن شدن زندگی، طبیعی است که در عصر جدید فرد بخواهد از پرده های مدرن استفاده کند و پرده های خانه را به خصوص از نظر راحتی، ایمنی و زیبایی هوشمندتر کند.

پرده ها را می توان به روش های مختلفی تقسیم کرد:

مواد پرده (پارچه، فلز، حصیر، چوب، ابریشم و غیره)

با توجه به نوع پرده (زبرا، لوردراپ، کرکره، سوله، رومی و)

بسته به محل استفاده از پرده ها (آشپزخانه، دفتر، اتاق نشیمن، اتاق خواب و)

بر اساس عملکرد صفحه نمایش (مکانیکی، برقی و هوشمند)

آیا نگران تضاد با طراحی خانه خود با پرده های هوشمند هستید؟

پرده ها را بدون ایجاد اختلال در دکوراسیون و چیدمان پرده ها باز و بسته کنید.

سیستم های پرده الکترونیکی ممکن است از دیدگاه بسیاری از کاربران خانه های هوشمند بی خاصیت به نظر برسند، و اعتقاد بر این است که مزایای آنها فقط در خانه های بزرگ و بزرگ در دسترس است. اما آیا این نظر واقعا درست است؟ همه ما می دانیم که جابجایی پرده های شیک و چند قسمتی می تواند کاری دشوار و زمان بر باشد و طراحی پرده خانه شما را مختل کند.

به همین دلیل، در بسیاری از موارد، کاربران ترجیح می دهند این پرده ها را باز یا نبندند. این اغلب در مورد پرده های مجلل صدق می کند. قسمت پایینی پرده (پرده) برای کنترل مناسب تر است. پشت پرده اصلی نصب می شود و از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می کند. با استفاده از پرده های برقی شما می توانید میزان نور خورشید را در داخل کنترل کنید بدون اینکه ظاهر زیبایی پرده های خانه خود را تغییر دهید.

آیا هر پرده می تواند موتوری باشد؟

برخی از کاربران خانه هوشمند آلفا تصور می کنند که استفاده از پرده های برقی گزینه های انتخاب پرده مناسب برای چیدمان و دکوراسیون منزل را محدود می کند. اگر سیستم پرده برقی راه حلی ویژه برای انواع پرده های موجود در بازار باشد.

به طور کلی هر نوع پرده ای از هر سبکی را می توان به خودرو مجهز کرد اما برای ساخت پرده هوشمند یا پرده نوری به موارد زیر نیاز است:

  • پرده برقی
  • موتور پرده برقی (بسته به ابعاد و وزن پرده)
  • کنترل از راه دور موتور پرده ای
  • سوئیچ پرده (می تواند پرده مکانیکی یا لمسی باشد)

 

 

پرده های موتوری چگونه کار می کنند؟

برای پرده های هوشمند توصیه می شود به جای پرده میل از پرده برقی استفاده کنید. در داخل این ریل ها تسمه هایی قرار دارند که با اتصال به موتور پرده را حرکت می دهند. پرده برقی ریل با کلید پرده و ریموت کنترل (باز و بسته کردن پرده) با اپلیکیشن قابل کار است. علاوه بر موارد فوق، زمانی که پرده برقی یا پرده اتوماتیک در خانه هوشمند نصب می شود، امکان افزودن سناریوهای مختلفی به پرده وجود دارد که در این صورت خانه شما به سیستم پرده هوشمند مجهز می شود.

دکمه پرده لمسی آلفا

سوئیچ پرده برقی، یک کنترلر دیگر!

سوئیچ پرده لمسی یک کلید 3 پل است که با لمس هر یک از پل های آن می توانید پرده ها را در خانه یا محل کار ببندید، نیمه باز کنید یا باز کنید. علاوه بر این، کلید مانند تمامی تجهیزات آلفای مستقل به اپلیکیشن اختصاصی مجهز شده است که می توانید از هر فاصله ای با آن دستورات مورد نظر را اجرا کنید. ناگفته نماند که امکان مدیریت سناریوهای کور برقی از طریق نمایشگر لمسی برای کاربران خانه هوشمند نیز وجود دارد.

عملکرد پرده برقی در مدل های مختلف

روش کارکردن پرده های برقی با بازشو هوشمند بسته به نوع پرده ها متفاوت است:

کرکره فلزی برقی

پرده برقی زبرا

پرده برقی به پهلو باز می شود

پرده برقی از وسط باز شد

پرده برقی لورن

پرده برقی را بیندازید و …

برای مثال در مورد کرکره های غلتکی می توان گفت که برای بالا و پایین بردن کرکره ها و افزودن به لوله اصلی به موتوری نیاز داریم. در سیستم پرده جانبی، موتور پرده برقی در کنار ریل نصب می شود که با فرمان دادن به آن می توان پرده ها را باز یا بسته کرد. اگر صفحه نمایش شما دو قسمتی است یا دارای لنگه است، برای استفاده از نور و نمای بیرونی باید از دو موتور الکتریکی برای باز و بسته کردن آن استفاده کنید.

انواع دیگری از پرده ها وجود دارد که علاوه بر باز و بسته شدن، می توانید جهت نور ورودی را تنظیم کنید. بنابراین نه تنها ظرافت پرده هیچ محدودیتی در انتخاب پرده برقی مناسب منزل شما ایجاد نمی کند، بلکه با کمک این سیستم می توانید یکی از انواع پرده های هوشمند را متناسب با طراحی داخلی منزل خود انتخاب کنید. . . و نور طبیعی و نمای بیرونی.

قیمت موتور بیرونی چقدر است؟

به طور کلی، انواع پرده برقی به موتورهای الکتریکی متفاوتی نیاز دارند. هرچه پرده ای که انتخاب می کنید سنگین تر باشد، موتور قدرتمندتر خواهد بود. انواع مختلف موتورهای پرده برقی بسته به تعداد وات و مارک آنها قیمت متفاوتی دارند.